rs virus

hallo allemaal ff een vraag mijn zoontje van twee maanden is opgenomen in het ziekenhuis omdat hij het super benouwd had door slijm en verkoudheid ik d8 dat mijn kind stikte dus vandaar dat hij opgenomen is nu blijkt dat het virus heel veel voor komt bij baby's en dat het heel veel voorkomt in de maand november dec enz wie heeft deze ervaring ook gehad met het rs virus ik had er noch nooit van gehoord alvast bedankt
 
Hoi,

Ik ben gisteren de halve dag met mijn dochtertje van ruim 11 weken in het ziekenhuis geweest. Zij was al twee dagen erg aan het hoesten en daardoor spuugde ze al haar eten weer uit. Zij blijkt ook het RS virus te hebben, maar mocht gelukkig wel weer mee naar huis met pufjes en het nummer van de kinderarts die ik kan bellen als ik het niet vertrouw.
Het RS virus is vooral voor baby's gevaarlijk omdat hun longetjes nog niet zo groot en goed ontwikkelt zijn. Voor grotere kinderen en ouderen is het virus niet meer dan een fikse verkoudheid. Het duurt meestal een dag of 5 en dan gaat het langzaam weer beter. Ik hoop dat het snel weer beter gaat met jullie.
Groetjes Paulien
p.s.: op internet staat ook wel info.
 
Mijn zoontje heeft het ook gehad toen hij ondeveer 4 maanden (2 maanden geleden) was. Hij heeft niet in het ziekenhuis gelegen, maar is flink ziek geweest. Wij kregen een babyhaler met 2 pufje die hij 4x per dag moest krijgen. Na 2 weken ging het weer beter en de rest gesleten in de loop van de tijd.
Onze zoon spuugde ook hele flessen er weer uit, omdat hij zo moest hoesten en het benauw had dat alles er weer in een grote golf met veel kracht uitkwam. Dit is ook vaak een reden dat de llerkleinste opgenomen worden... ze drogen sneller uit als ze niet genoeg binnenkrijgen en worden uit voorzorg aan het infuus gelegd.

Ik hoop dat het beter gaat met je zoon!

Het is trouwens niet iets dat ze maar 1 keer kunnen krijgen... ze kunnen het altijd weer krijgen. Alleen hoe ouder ze worden hoe minder ziek ze er van zijn (zoals Paulien schreef).

Succes,
Michèle
 
mijn zoontje heeft het vroeger ook gehad.
hij is ook opgenomen in het ziekenhuis er voor.
we kregen er toen niks in aleen maar van de zoutoplossingzakjes dat dronk hij af en toe wel.
op een gegeven moment wilde hij niks meer drinken en eten kwam er zo weer uit dat ze hem aan het infus hebben gedaan ,omdat hij uitdroogde.
het heeft een week gedeurt en toen was hij er van af en toen kreeg hij weer een andere ziekte over hem heen en is in totaal drie maanden in het ziekenhuis geweest.
ik hoop dat het bij jullie snel over gaat en dat je niet het een naar het ander krijgt.
sterkte
 
Terug
Bovenaan