RS Virus

Ik heb even een vraagje. Ik ben vanmorgen met Milan bij de huisartsenpost geweest omdat hij ontzettend benauwd is en behoorlijk roggelt. Nadat de arts hem had onderzocht zei hij dat Milan zijn longetjes vol zaten en dat dit kan duiden op longontsteking of RS virus. Ik heb daar nu Amoxiciline voor gekregen, maar op de verpakking staat dat hij inprincipe maar 2x daags 2,5 ml mag hebben ik heb via de arts voorgeschreven gekregen 3x daags 5ml. Dus best veel. Ook werd mij gezegd dat ik hem nu nog mee mocht nemen naar huis. Maar als ik het niet vertrouw moest bellen en opnieuw moest langskomen.

Wie o Wie heeft ervaring met het RS virus en weet wat ik moet doen ?
En Wie heeft ervaring met Amoxiciline gebruik bij jonge baby (milan is 15wkn).

Jolanda

Hoi Jolanda,
Mijn zoontje (nu 4,5 mnd)heeft een paar weken geleden het rs-virus gehad,heel zielig.
Helaas moest hij worden opgenomen in het ziekenhuis,mede omdat hij niet meer wilde drinken.
Hij kreeg daar zuurstof, en de voeding via een sonde,hij heeft er bijna een week gelegen.
Blijf er vooral op letten dat hij goed blijft drinken,baby's drogen ontzettend snel uit.
Met amoxiciline(of zoiets)heb ik geen ervaring,dit heeft hij volgens mij niet gehad.
Veel sterkte met je kleintje,hopelijk knapt hij gauw op.
Groetjes Tanja.

Hoi Jolanda,
Renée is nu 19 weken en krijgt momenteel ook Amoxaline (schrijf ik weer verkeerd, maar je weet wat ik bedoel). Ze weegt op dit moment 7700 gram en is 69 cm lang. Op basis daarvan krijgt ze drie maal per dag één mililiter door haar fles heen. Dit hebben zowel de huisarts als de apotheek op basis van haar gewicht bepaald.

Overigens vind ik het heel vreemd dat men voor een virus een antibiotica geeft, da's namelijk tegen bacteriën.

Wellicht dat Renée een lichte dosis gehad heeft, want het ze kreeg het voor een hoest waar ze maar niet vanaf kwam. (vijf weken lang) Het was volgens mij meer voorzorg.

Als je vragen hebt over de dosering, kan je altijd naar je apotheek bellen. Die kunnen je overal antwoord op geven. Dat scheelt toch weer een consult bij de huisarts.

Veel beterschap voor je kleintje en succes voor jou!!
Groetjes,
Evelien

Hoi,
Mijn meisje had laatst 3 maal dgs 3ml.Dit geven ze geloof ik na gewicht.Maar ik gaf op lepeltje,want als ze fles niet leeg drinkt kreeg ze natuurlijk niet alles binnen.
gr gaby

hoi hoi

ik heb er geen verstand van, maar wilde je even zeggen dat ik hoop dat ze gauw weer beter is, want als je kindje ziek is dan zou je dat het liefst willen overnemen...

liefs tobi

Terug
Bovenaan