RSI - hoe ga ik mijn kindje verzorgen?

A

Anoniem

Guest
Hoi!

Ik heb al een jaar of twee RSI (de doktoren mogen deze term niet meer noemen...maar dan snappen jullie een beetje wat ik bedoel).
Ik heb flinke nek-, schouder- en arm/pols-klachten aan mijn rechterarm. Dit berichtje type ik dan ook met  links.

Nou vraag ik mij al een poos af hoe ik mijn kindje moet gaan verzorgen.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
Hebben jullie tips hoe ik het beste mijn kindje kan wassen? Je hebt van die steuntjes voor in bad maar welke is nou de beste: zo'n matje waar het kindje op drijft of zo'n hard plastic ding die je in het badje zet maar dat lijkt mij zo stug............
En ik wil graag borstvoeding geven maar ik kan mijn kindje dan niet in mijn rechterarm vasthouden en liggend op bed gaat ook niet omdat ik niet op mijn rechterschouder/arm kan liggen. Ook de fles geven is niet makkelijk omdat ik de fles niet in mijn hand kan houden.

Moeilijk allemaal he? Ik hoop dat jullie goeie tips voor mij hebben.

groetjes, Karin (30 weken zwanger)

Hoi karin,

het zal je verbazen hoe makkelijk het je af zal gaan op het moment dat je ervoor staat!
Vraag bij het bureau voor kraamzorg iemand die evt ervaring heeft en je hier beter bij kan begeleiden.
Koop een voedingskussen, is een soort hoefijzer dat je op je schoor legt en je zonder je uk vast te hoeven houden maar wel lekker tegen je aan hebt kunt voeden, ja zelfs de borst.
Maar sta ook open voor de moeilijkheden die je ongetwijfeld zult tegenkomen, het zal inderdaad niet zo makkelijk zijn als ik her schrijf (wle lekker zo met 2 armen) maar je zult zien dat je het allemaal prima gaat doen echt waar!

heel veel suc6!

groetjes brenda

Hoi Hoi,

Deze vragen kan je allemaal stellen aan je verloskundige. Die hebben meer met dit soort dingen bij de hand gehad.
Heb je wel extra kraamzorg uren gehad, want de kraamzorg kan zo meer aandacht besteden aan dit soort dingen.
Mij heeft de kraamzorg ook verschillende dingen op het gebied van voeden geleerd omdat mijn kleine jongen in het begin niet goed kon drinken. Het was dus wel fijn dat ik meer uren had want hierdoor hield ze toch tijd over om de rest van de dingen te doen die ze moest doen.
En in   de loop van tijd vind je zelf je dingen wel uit, wat voor jou makkelijker is.

groetjes aafje moeder van cornelis-jan

Hoi

Wat belangrijk is om duidelijk te zijn met de intake van de kraamzorg. Waar je problemen verwacht, wat je wel en niet kan. Dan kunnen ze een goede verzorgster zoeken die je kan helpen.
Een voedingskussen is erg handig met voeden.
Verder wil ik wel sterkte en succes wensen.
Je zult straks merken hoe vindingrijk je bent

Jannie

Hoi Karin, ik heb ook een tijd 'RSI' gehad (nu moet ik vooral oppassen dat het niet terug komt, het blijft een zwakke plek). Ik had toen ook het schikbeeld voor me dat ik later mijn kinderen moeilijk zou kunnen verzorgen. Ik kon op dat moment zelf geen blaadje of glas vasthouden zonder pijn.

Ben je al naar een chiropractor geweest? Het zal niet de oplossing zijn voor iedereen, maar als je zoveel last hebt zou ik het zeker proberen. Het resultaat is echt heel anders dan bijvoorbeeld de fysiotherapeut of manueeltherapeut. Ik vond het in eerste instantie eng, vooral toen bleek dat mijn nek gekraakt moest worden, maar het was wel de oplossing. Ik werk nu weer dagenlijks achter de pc.

heel veel succes, ik kan me herinneren dat ik toen echt hopeloos voelde. Ik hoop dat je een manier vindt om er mee om te gaan.

Elsbeth

Hoi Elsbeth,

Bedankt voor je bericht en nee, ik ben nog niet bij een chiropractor geweest. Ik heb er wel over gelezen maar ik wacht nog een onderzoek af door een orthopeed. Ik loop er nu al twee jaar mee en heb zelfs 3/4-jaar bij een revalidatiecentrum gelopen. Ik heb alle fysiotherapieen wel gehad en ben ontelbaar vaak gekraakt in mijn nek. Afgelopen juni pas kwam ik op aandringen van mijzelf bij een orthopedisch chirurg terecht en die vond een geirriteerd gewricht op mijn schouder en volgens hem komen daar al mijn klachten van mijn nek tot en met pols vandaan. Hij wilde toen een injectie geven en een foto maken. Maar dat kon toen geen doorgang vinden omdat ik net 2 maanden zwanger was. Nu kan ik pas weer bij hem terecht als ik bevallen ben. Toevallig heb ik gisteren gebeld om een afspraak te maken en toen hoorde ik dat die injectie - omdat er hormonen in zitten - weer niet samen gaat met borstvoeding!!!  Nu moet ik dus een keuze maken tussen of mijn kindje borstvoeding geven of dat ik eindelijk eens aan mijn schouder wordt geholpen. Daar had ik het gister toch echt wel een beetje moeilijk mee. Want ik had heel graag mijn kindje een hele poos borstvoeding willen geven maarja, die injectie uitstellen...........als je al zo lang met pijn rond loopt.....

Ik ben ook zo beperkt in   mijn handelingen (zelfs mijn eigen haar wassen gaat niet!!!) dus ik vrees dat ik moet kiezen voor die behandeling van de orthopeed maar ik ben er nog niet uit. Tuurlijk, met de fles groeien baby's ook goed op maar ik zit lichamelijk gewoon niet zo sterk in elkaar qua gewrichten enzo en ik hoopte op die manier toch mijn kindje het beste te geven.

Ja, het is een heel verhaal geworden maar ik zit er ook best wel mee wat ik nu moet doen.

groetjes, Karin

Terug
Bovenaan