Ruben, het spookje dat niet wil slapen...

het volgende is aan de hand bij mijn zus, ze heeft een zoon die 21-3 alweer 1 jaar wordt....

de titel verraad het probleem al, Ruben is een moeilijke slaper en gekscherend noemen we hem Casper het spookje.
al heel lang is hij een moeilijke slaper dus een sprongetje kan de oorzaak niet meer zijn.
als hij in bed ligt dan slaapt hij 1 uur, soms 2 en soms de hele avond, dan wordt hij rond 0.00hr wakker en is dan niet even wakker wegens een weggelopen speen maar zo wakker dat hij staat te lachen in zijn bedje en wil spelen, meerdere malen hebben mijn zus en haar man al 's nachts met Ruben beneden gezeten en lieten ze hem maar spelen, want tja wat moet je anders, laten huilen in bed heeft geen zin want hij geeft niet op, telkens gaat hij staan, als ze proberen hem weer neer te leggen dan gaat hij net zo hard weer staan.
ze hebben al vele dingen geprobeerd, 's avonds in bad, lang ophouden en moe maken, vroeg in bed en laten huilen (als hij na 3 uur huilen nog huilt dan werkt dat ook  niet) toch maar weer een avondfles, homeopatische druppels voor onrustige kinderen, soms helpt iets maar na en keer of 2 trapt hij daar ook niet meer in
hij maakt zichzelf ook  wakker, dan begint hij te huilen terwijl hij slaapt. het lijkt of hij zeg maar een enge droom heeft. daarmee huilt hij zichzelf wakker en als hij eenmaal wakker is dan begint het feest van voor af aan....
al meerdere malen is Ruben hierdoor tussen papa en mama in bed beland, gewoonweg omdat het hun ook opbreekt en hun ook hun rust nodig hebben.
het is niet elke nacht maar ip is het 9 van de 10 nachten mis en zitten ze met  Ruben (Casper) het slaapspookje.

wie oh wie heeft er een idee of nog beter de oplossing voor mijn lieve neefje....en zijn ouders hihi

Groetjes Veronique mv Daniëlle (bijna 9mnd)

Lastig hoor. Lukas slaapt ook niet goed maar de laatste weken gaat het een stuk beter.

Ik weet natuurlijk niet of het zo is, maar zo als jij het beschrijft komt het op mij over dat je zus en haar man niet echt consequent zijn. En dat ik denk ik belangrijk. Ook een vast ritueel is heel belangrijk en dit moet je echt langere tijd aanhouden.

Bijvoorbeeld eerst eten, dan even spelen en lekker in bad. Vervoglens slapen. En als hij huilt toch laten huilen.

Een andere optie is om door de dokter te laten onderzoeken of er niet iets lichamelijks mis is.

Helaas heb ik niet echt een pasklare oplossing. Maar ik hoop dat je je zus er in elk geval veel sterkte mee wilt wensen. Want de gebroken nachten breken je inderdaad op op een geven moment.

Annemieke

Veronique,

Je vraag is door mijn hoofd blivjen spoken en toevallig zag ik op de homepage van Jonge gezinnen een soort gelijke vraag staan. Het is een hele lange dicussie die al sinds 2005 gaande is. Volgens mij het laatste antwoord (ik heb ze echt niet allemaal gelezen) is me bijgebleven. Deze ouders hebben een matras op de slaapkamer gelegd en als de kleine wakker werd ging een van de ouders erbij liggen. Maar wel zo dat de kleine niet in het gezicht van papa of mama kon kijken en er werd ook geen oogcontact gemaakt. Na een maand voelde het kind zich veilig en kon de matras weer weg.

Misschien is dit een optie? Ik zou zeker even naar de dicussie kijken als ik jou was.

Annemieke

Terug
Bovenaan