Rug baby vuurrood

Dag dames,
Ons dochtertje van net 4 maanden heeft plots een vuurrode rug. Vanaf haar nek tot net boven haar luier. Oudste had eczeem maar ik herken dit niet terug. Toevallig iemand hier bekend mee? Dacht zelf aan een reactie maar kan het niet plaatsen omdat we alles natuurlijk gebruiken.

Op mama plaats staat daar een verhaal over. Die behandeld het met cooling gel en paracetamol tegen de jeuk.

Natuurlijk wil niet zeggen dat je er geen reactie op kan krijgen, wol, leer, pinda, noem maar op, er zijn zat hartstikke natuurlijke materialen/ingredienten waar je toch hartstikke allergisch/overgevoelig voor kan zijn. ;) Maar als je alles hetzelfde doet als eerder, er niets nieuws is (bijvoorbeeld nieuw rompertje dat misschien met ander wasmiddel is gewassen voor verkoop), dan is het natuurlijk niet de eerste gedachte. Ik zou gewoon eens contact opnemen met de huisarts. 

Er zijn ook diverse kinderziektes met vlekjes en ik dacht ook een waarbij uitslag begint op de romp. Kids hebben er hier verschillende gehad vroeger. Vijfde ziekte, zesde ziekte haal ze altijd door elkaar, et ... Nog andere klachten? Verhoging

Terug
Bovenaan