Rug klachten

Hoi dames,

Ik ben 26 jaar en m'n beroep is Kapster. Ik werk 24 uur in 2,5 dag.. Inmiddels ben ik 20 weken zwanger van onze tweede.

Nu heb ik al sinds m'n 12e week lage rug klachten. Het extreemste is als ik heb gewerkt, dan kan ik thuis bijna niet meer doen. Nu heb ik sinds vandaag, dat de klachten vanuit m'n rug naar mijn lies en boven benen trekken. Herkent iemand dit?

Heb de dokter nog niet gebeld maar dat wil ik morgen wel maar eens gaan doen..

Liefs, Dani

Ik dacht eerst ook lage rugklachten te hebben, tot de vk vroeg of het rond mijn stuitje zat en of het als een band om mijn billen zat. Het bleek bekkeninstabiliteit te zijn. Ik zou dit snel bespreken met de vk of huisarts. Mocht het de bekken zijn dan krijg je fysio om het draaglijk te houden. Je doet er goed aan om staan, zitten en bewegen goed af te wisselen.

Ik moet maandag toevallig op controle. 
Maak het dan ook meteen bespreek maar..
Het is inderdaad zoals jij beschrijft,
bij m'n stuitje zit t ook, dat hele stuk zeg maar.
En sinds gister trekt t naar m'n liezen.

Helaas is t bij ons in de salon, heeel druk, elke dag.
goed voor de kassa maar niet voor mij. Ik wil ook echt niet zeuren
werk met heel veel liefde. Maar pff
sorry even klagen..

bedankt voor je tip!! 

Hoi Dani,
Ik ben 22 jaar en ondertussen 32 weken zwanger.
Daar heb ik ook veel last van gehad. Werk zelf als doktersassistente, 36 uur pw en kreeg rond de 20ste week veel pijn in mn onderrug,stuitje en been. Ik liep er mank van. Mijn baas zei meteen dat het mn bekken waren. 
Het meest belangrijke bij bekkeninstabiliteit is dat je op je houding let en jezelf niet overbelast. Aangezien je een drukke baan hebt is extra ondersteuning wel prettig -> ik had fysiotherapie en dat hielp er goed bij! Nu mn bekken niet meer pijnlijk zijn, komt er pijn in mn bovenrug(jippie).. Kan niet normaal liggen zitten of staan. Vraag me af of er meer zwangere vrouwen zijn die hier last van hebben?
Hoop dat je er snel van af bent en wat hebt aan mn berichtje hebt xx

Bovenrug krijgen de meeste vrouwen voornamelijk in het laatste trimester. Je evenwichtspunt is verschoven, ondat er extra gewicht aan de voorkant zit. Je compenseert door naar achteren te hangen. Wat lekker hiervoor is af en toe je rug bol te maken.

Terug
Bovenaan