rug of zijligging

A

Anoniem

Guest
goedemorgen,slapen jullie kindjes allemaal op de rug???anouk had ik ook op de rug liggen vanaf 2 weekjes maar nu heeft ze een paar nachten op de zij gelegen en het lijkt net of ze beter slaapt,kreunt en steunt veel minder.heb wel een opgerolde handdoek voor haar buikje want ze moet niet op de buik draaien in de slaap.dit zal toch geen kwaad kunnen op de zij???want iedereen heeft het erover dat ze op de rug moeten slapen.
groetjes mv anouk.petra

In principe slaapt RIk op zijn rug. Maar Rik heeft ook een voorkeurshouding met zijn hoofdje dan. Ik probeer die wel te draaien, maar hij draait hem vanzelf weer terug, dus daarom leg ik Rik ook snchts nog op zijn zij. Dan leg ik hem dus op de kant waar ie bijna met zijn hoofdje niet op ligt.

Volgens mij kan dit geen kwaad....

X Saskia
mv Rik 04-07-07

Hey hallo!

Ik heb Owen al vanaf week 3 op de buik liggen en dit gaat super! Ik weet dat ieder1 er huiverig over is, maar wij niet... We hebben het aangekeken hoe het in de box ging en hij draaide al heel vlot zijn hoofd zelf om. Wij leggen hem op de buik, omdat hij echt niet op de rug kan of wil slapen, hij krijst dan alles bij elkaar. We hebben ook een inbakerdoek gekocht, zodat hij wel op de rug kan liggen en dit gaat op zich wel goed, alleen met dit warme weer zweet hij zo, echt zielig en dat terwijl hij er al in een romper in ligt....
Dus volgens mij maakt het niet uit dat jullie kindje op de zij slaapt, als je maar wel van positie wisselt. Ene x op de linkerkant en de andere x op de rechterkant.

Khoop dat je er wat aan hebt.

Greetz Sandra

goedemiddag,ja ik wissel het wel af,links en rechts.ook als ze op de rug ligt heeft ze ook een voorkeurshouding,probeer het hoofdje te draaien maar madam draait gelijk weer terug.dus ik kan haar gerust op de zij laten slapen.bedankt
groetjes petra

Ja kan geen kwaad hoor. Je moet een beetje op je eigen gevoel afgaan en niet teveel aandacht schenken aan het csb, daar hebben ze altijd van allerlei tips en trucs die bij jou misschien helemaal niet van toepassing zijn....
Suc6 ermee okay?

Groetjes Sandra

goedemorgen,bedankt voor jullie reactie,nee het buro heeft inderdaad allerlei adviezen die natuurlijk niet op ieder kind werken.ze ligt lekker op de zij en slaapt een stuk rustiger.
grotjes mama van anouk.petra

Hoi,

Onze dochter slaapt  (bijna) vanaf haar geboorte op de rug, daarvoor de eerste paar dagen in het ziekenhuis op de zij, afwisselend links/rechts. Echter zij heeft/had een voorkeurshouding naar links en heb gisteren bij Duimeland (Prenatal verkoopt ze niet meer) een babysleep gekocht, dat is een soort schuimrubber rugsteuntje omkleed met badstof, zodat je je kindje goed op de zij kunt leggen (opgerolde handdoek trekt ze nl. uit elkaar of zelfs over zich heen), dus dit ga ik  nu proberen.

groetjes,
xx Roos xx

Terug
Bovenaan