Rugdrager/buikdrager

Hoi hoi,

Wij gaan over drie weekjes naar Oostenrijk met ons "kleintje". Tijn is vijf maanden oud; maar het is een grote kerel. 72/73 cm en weegt 10 kg.

Wij willen wel graag wandelen in Oostenrijk. Ik ben benieuwd naar ervaringen met een buikdrager. Kan dat uberhaupt nog met zijn lengte en gewicht?

En zouden jullie je kindje in een rugdrager vervoeren. Hij kan echter nog niet zelfstandig zitten; wel houdt hij zijn hoofdje zelf al goed stabiel.

Dank je wel alvast voor de reacties.
 
Hallo,
Ik heb er net een buikdrager gekocht, maar die is tot 9kg. Ik weet niet of er buikdragers zijn die meer kilo kunnen dragen. Volgens mij zijn er wel rugdragers die meer kilo kunnen dragen. Als je naar de winkel gaat neem je zoon mee en loop eerst een rondje met hem door de winkel (als dat mag). Het kan natuurlijk ook dat het te zwaar is. In de zorg mag je (als vrouw) vanaf 10-15kg. niet meer alleen tillen ivm de rug. Nu is dit niet de zorg, maar je loopt wel met het jochie in de bergen rond.
Groetjes
 
Hoi,
Ik heb een buikdrager gebruikt toen mijn zoontje heel klein was. Hij zou er qua gewicht nog steeds in kunnen (8,5 kilo + 70 cm), maar het is bijna niet te tillen meer. Als ik bijvoorbeeld boodschappen ga doen doe ik dit wel eens, en dat duurt dan een half uur hoogstens een uurtje, maar dan voel ik mijn rug enorm. Ik vraag me af of dit goed gaat met wandelen. Je zou het in de winkel kunnen uitproberen, maar daar sta je geen uur. Met rugdragers heb ik geen ervaring, maar dit lijkt me confortabeler. INformeer in een goede babyzaak zou ik zeggen. Succes en groetjes Emely
 
Ik geloof dat rugdragers pas vanaf een maand of 9 zijn, want ze moeten echt goed kunnen zitten. Wel lastig inderdaad, je zit net tussen de wal en het schip. De winkel weet vast wel een oplossing voor je.
 
Ik heb mijn beide zoontjes in een buikdrager gehad,ongeveer tot 8 kilo daarna is het echt te zwaar hoor ,ik denk inderdaad dat een rugdrager beter is maar ja dan heb je dat zit probleem.Misschien is er een oplossing ik heb me nooit bezig gehouden met rugdragers je ziet het ook niet zoveel.
 
Hoi Judith,

In een rugdrager moet je zoontje echt zelf kunnen zitten, omdat de constructie heel los om hem heen zit, en hij anders scheef zakt en heen en weer schommelt: niet leuk voor hem, niet goed voor zijn ruggetje--helemaal niet bij wat langere wandeltochten, en extra geschommel als je bergafwaarts gaat.

Een buikdrager zit strak om zijn lijfje en houdt hem op zijn plaats. Er zijn intussen wel buikdragers te krijgen, die wat minder aan je nek hangen en meer op je heupen leunen, probeer die eens, enne ... laat je man hem dragen en neem zelf een rugzakje met luiers, eten, drinken etc mee.

Met mijn dochtertje heb ik urenlang bergwandelingen gemaakt in Noorwegen, toen ze 7 maanden was, ook in de buikdrager, maar zij was wel wat lichter dan jouw Tijn. De lengte is het probleen niet, het gewicht ook niet voor de drager, maar alleen voor jou: je man dus;-))

Veel plezier,
michelle.
 
Terug
Bovenaan