ruggenprik

Hallo allemaal

Binnenkort krijg ik een keizersnee.Ik zie enorm tegen de ruggenprik op.Heeft iemand hier ervaring mee?Is het pijnlijk?

Alvast bedankt,

Groetjes Gith

Hoi gith,

ik heb nu 2 keer een ks gehad en je hoeft er niet bang voor te zijn, het is net als bloedprikken, bij mij dan hoor... De 1e keer had ik nog enorme rugweeen dus toen was het even pijnlijk en bij de 2e ging de prikker zeggen dat ie kwam en toen zat ie er al in. Eigenlijk voel je even een prikje waar je van schrikt en dan is het al verdoofd en voel je de eigenlijke ruggenprik niet. Je krijgt namelijk eerst een plaatselijke verdoving. Dus maak je niet druk, want het valt best mee en meestal gaat het ok-personeel je afleiden met eenpraatje.

Sterkte

groetjes carreen
mv Sebastiaan 14/12/03 en caithlyn 14/09/05

Hoi Gith,

Ik heb ook een keizersnede gehad en de ruggeprik is niet pijnlijk. Je wordt nl. eerst verdoofd en daarna wordt de ruggeprik pas gezet. Je voelt je benen warm en gevoelloos worden. Je moet er wel rekening mee houden, dat je niet geheel gevoelloos bent. Je voelt nl. nog, dat ze bezig zijn  met je buik.   Het voelt als bonzen op je buik. Het doet echter allemaal geen pijn.

Groeten Veronique  

Hoi Gith, ik ben van mijn dochtertje bevallen met een keizersnee en had nog heftige weeën toen de ruggeprik gezet werd. Ik vond de prik zelf niet pijnlijk of extreem vervelend, maar had wel moeite om stil te zitten tijdens het prikken i.v.m. de weeën. Ik hoop deze keer vaginaal te bevallen, maar als het weer een keizersnee wordt ben ik in elk geval niet bang voor de ruggeprik. Ik vind het alleen jammer dat ik dan niet meteen naar huis kan. Veel sterkte!!

Hallo Gith,
Ook ik heb een keizersnee gehad.
Laat je niet gek maken door anderen, want zoals anderen al schreven wordt het plaatselijk verdoofd en merk je er weinig van. laat gewoon alles op je afkomen en probeer tegenieten van ieder moment, want ook tijdens een keizersnee is het bijzonder wanneer het kindje even bij je gelegd wordt.  
Ik ben vanaf de opname tot dat ik op zaal moest heel goed begeleid door een vaste verpleegkundige. Je wordt goed op de hoogte gehouden hoe het allemaal gaat.
In de OK word je goed begeleid door anestesist en  in de uitslaapkamer ook.
Gr. Lois33

Hoi,

Ik heb ruim 2 jaar geleden bij de bevalling van mijn dochter een ruggeprik gehad omdat ik de pijn in mijn heup en die van de weeen niet meer kon verdragen.
Helaas is het bij mij niet helemaal goed gegaan, ik had erg veel vocht in mijn rug en daardoor zaten ze steeds niet goed, na 7 keer prikken zaten ze goed. Toch zou ik het achteraf weer willen, alleen dan wel in 1 keer raak graag!! Ik wil je niet bang maken maar het kan dus ook zo gaan. Echt pijn is het niet eens vergeleken met weeen!
Lata het maar over je heen komen en geniet maar van wat er komen gaat, als je een algehele krijgt maak je niets mee van de bevalling en dat is nu juist het meest bijzondere van het hele zwanger zijn: vanaf dat moment is je kindje er en kan je genieten van alles wat het moederschap met zich mee brengt.

Veel succes!

Groetjes Odette (18 weken zwanger van nummer 2)

Helaas ook hier een slechte ervaring met ruggeprik. In plaats van verdoofd te worden richting buik en benen, sloeg het omhoog en kreeg ik ademhalingsmoeilijkheden. Ze hebben me direct weggemaakt en aan de beademing gelegd. Het laatste wat ik dacht: "ik zie mijn kind nooit".

Ok dat dit gebeurd is, is  een uitzondering en kan te maken hebben gehad met een spoedsectio (is toch hectischer dan een geplande keizersnede). Laat het over je heenkomen, een kind op de wereld zetten brengt nou eenmaal risico's met zich mee, en denk maar zo, meestal gaat het goed.

Miep

Terug
Bovenaan