ruggenschuiver

Mijn zoontje van bijna 10 maanden beweegt zich al vanaf dat hij 5 maanden was voort op   z'n zug. Hij ligt dan op z'n rug en zet zich hard af met z'n voeten. Zo gaat    hij in een mum van tijd heel de kamer door. Omdat hij met z'n   achterhoofd  over de vloer schuift, gaat dit steeds open (geschaafd). Het lastige is nu dat hij vanuit zit, nu ook zelf op z'n buik en dus naar z'n rug kan draaien (eer paar weken geleden zette ik hem vaak neer, en hij bleef dan ook zitten). Hij blijft 'zich daarom zo voortbewegen. Gelukkig gaat hij nu ook steeds meer op z'n buik tijgeren en kruipen. Maar ja, op z'n rug gaat het veel en veel sneller, dus draaien we maar weer terug op de rug
In de box spelen is niet meer zo leuk, omdat meneer binnen 3 seconden staat en dan niet meer zelf kan gaan zitten...dus gaan we maar heel hard huilen.

Heeft iemand ervaringen met rugschuivers?    En misschien tips voor het goed laten herstellen van z'n achterhoofdje? We hebben echt al zoveel geprobeerd.

Bedankt voor eventuele reacties  
 
ik heb in een kinderdagverblijf gewerkt, maar dit nog nooit gezien.
Ik heb heel wat kinderen verzorgd en veel kinderen verzinnen een "gekke"manier om zich voort te bewegen.
Ik zou hem juist niet teveel aanmoedigen om op zijn rug voort te bewegen, probeer hem zoveel mogelijk op zijn buik te leggen en te stimuleren gewoon te gaan kruipen (misschien moet je hem eerst een beetje helpen)
Ik heb tijdens mijn werk in het kdv wel eens cursus avonden gehad en er was eens iemand die vertelde over de beweging en ontwikkeling van kinderen.
Het is nl zo dat kinderen die het normale kruipen niet doorkrijgen, vaak kinderen zijn die zich slecht kunnen concentreren op school en vaak zelfs dislectie hebben.
Als je zoontje nu 10 maanden is kun je hem nog helpen die link in de hersenen WEL te maken.
Ik zou dus je zoontje geregeld op de buike leggen, als ie zich zelf niet op kan heffen help hem dan met je hand onder zijn buik.
Laat hem gewoon een tijdje zo zitten op handen en knieen.
In het begin zal hij het misschien niet leuk vinden, dat komt omdat zijn spieren nu nog niet sterk genoeg zijn, maar uiteindelijk zal het steeds beter gaan.
Bespreek het ook op het cb, echt nu kun je er nog wat mee, als ie eenmaal gaat lopen is deze fase niet meer in te halen.
succes ermee, groeten Martine
 
Terug
Bovenaan