Ruggenwervels

Hoi dames

De laatste paar dagen kan ik niet meer op m'n rug liggen. Zodra ik op m'n rug lig schopt de baby heel hard tegen m'n ruggenwervel. Heel pijnlijk. Ook wel tegen m'n ribben maar dat is toch een ander en beter gevoel dan tegen m'n rug. Hebben jullie dit ook??

Jep, maar ik heb ook geleerd dat je tijdens de zwangerschap niet op rug mag liggen, omdat dit ervoor zorgt dat er aders worden afgesloten enzo en het geeft een verhoogde kans op spataders.
Bij mij wordt er aan alle kanten geschopt. Maakt niet uit op welke zij. Ribbenpakt eentje ook regelmatig mee. Die vind ik wel venijnig! Ach ja.. hoort er maar bij. Slapen doe ik toch al weinig.

Ik kan al een poos niet op mijn rug liggen, krijg het benauwd en ga bijna 'onderuit'.
Maar ook op mijn zij slapen wordt een klus. Kussen tussen benen, 1 voor me. En dan 10x draaien omdat je niet kan slapen pfff. Maar trappen tegen mijn ribben of wervels niet. Gewoon boven of onder mijn buik. Misschien omdat ik wat meer vet heb :)

Wat 4atas en ICMF ook zeggen, de kleine drukt de holle ader bij mij dicht en dan ga ik ook bijna onderuit. Bij de afgelopen echo's veel last van gehad, echt al een keer of 4 tot sterretjes aan toe.

Verder niet bekend met trappen tegen mijn ruggenwervel. Wel mijn ribben! Die zijn al wekenlang favoriet en zelf al een paar keer een paar dagen wat beurs geweest.
Wacht maar tot de kleintjes er straks zijn, dan ga je dat getrappel nog missen!

Terug
Bovenaan