Ruggeprik

A

Anoniem

Guest
Hallo, ik ben heeeel benieuwd wie er ervaring heeft met een ruggeprik. Ik ga in Frankrijk bevallen en hier geven in principe ze standaard een ruggeprik. Als je het niet wilt moet je daar de arts flink van overtuigen heb ik begrepen. Ik weet nog niet zo goed of ik het wel of niet wil. Is er iemand die er iets meer van weet en goede adviezen heeft? Er schijnen ook wel wat complicatie risico' s te zijn, wie weet er wat van?
Veel groetjes

Hoi hoi,

Ik heb ervaring met de ruggeprik, zij het niet voor een bevalling maar voor een kijk operatie in mijn knie, maar toch.
Als ik ooit weer onder narcose moet wil ik het weer via de ruggprik doen, dit is mij zo supergoed bevallen!!!
Het is heel belangrijk dat je je er niet te druk om maakt en dat je je heel goed ontspant, dan kan er weinig mis gaan.
Dat is de beste tip die ik je kan meegeven. Goed ontspannen en diep inademen en rustig uitademen, dan komt alles wel in orde.
Maar vraagje waarom ga je in Frankrijk bevallen (als ik vragen mag natuurlijk)?
Ik ben verder niet zo nieuwsgierig hoor, lijkt maar zo....hihi
groetjes ik hoop dat je er wat aan hebt
Sanne
\

Hoi

Ik heb 2 ruggeprikken gehad. Eentje tijdens de weeen, en eentje tijdens de keizersnede.
Ik heb een epidurale en een spinale ruggeprik gehad.
Ook ik was een beetje bang door de risico's, maar de kans dat er iets misgaat is wel zo klein!

Ik sluit me aan bij de vorige poster, het beste wat je kunt doen, is ontspannen.

Groetjes
Eleanor

Hoi Eleanor en Sanne, bedankt voor jullie berichtje over de ruggeprik. Ik neem jullie advies ter harte!!!!!!
Misschien moet ik er niet zo over nadenken en gewoon doen, en ontspannen zoals jullie zeggen.
Ik moet vanwege werk in Frankrijk zijn, in wintersport gebied. Merk dat de artsen hier niet zo openstaan om eea rustig te bespreken. Ze hebben meer de houding van ' zo doen we dat hier nou eenmaal' en ' ik ben de baas' erg onnederlands dus soms wordt ik daar wat onzeker van.
De vrouwen hier zeggen trouwens dat ze niet anders willen dan een ruggeprik dus ja, ik zal er ook gewoon voor gaan.
Lieve groeten Donq (Marieke)

Hoi Hoi

Er schuilt toch wel een beetje jaloezie in mij merk ik....
Met de wintersport in een wintersportgebied zitten hmmmm...
Wel vervelend dat de artsen daar niet zo meewerkend zijn, maar goed ik denk dat het ook wel zo zijn voordelen kan hebben als je een ruggeprik krijgt!
Fijne zwangerschap verder
groetjes Sanne

Terug
Bovenaan