Ruggeprik

Hallo dames,

Ook ik zie als velen tegen een bevalling op. Ik ben nu in mijn elfde week en kan me ontzettend bezorgd maken. Toch heb ik een vraag.
Laatst vertelde iemand mij dat je voor de bevalling al om een ruggeprik kan vragen. Weet iemand of dit klopt? Bij mijn eerste bevalling  had ik  echter  zoveel pijn, ik kreeg eindelijk na 16 uur pijn een ruggeprik. Ik heb er eigenlijk om moeten smeken. Ik wil dit liever niet nog een keer meemaken (mischien heb ik geen andere keus). Weet iemand of dat echt zo is dat je al voor de bevalling om een ruggeprik kan vragen.

Alvast bedankt.

Groetjes Monique.

Ja, dat kan. Kies het ziekenhuis waar je wilt bevallen, maak een afspraak met de gynaecoloog en laat op papier zetten dat je een ruggeprik krijgt. Hou echter rekening met het feit dat het vaak buiten kantoortijden moeilijk is. De gyn zal dan misschien voorstellen om de bevalling in te leiden op een doordeweekse dag. Maar door inleiden  vergroot je weer erg je kans op een gecompiceerde, langdurige  bevalling. Dus overleg eens met je verloskundige welk ziekenhuis bij jou in de buurt 7/24 ruggeprikken geeft. Ze bestaan wel. En vrag anders je zorgverzekeraar war dit mogelijk is. Die koopt de zorg voor je in en als er maar genoeg vraag is gaan zij het aanbod wel regelen.
Sterkte

Terug
Bovenaan