Ik ben dinsdagavond naar een voorlichtingsavond over bevallen geweest in het ziekenhuis.
Het pompje waar jufanouk het over heeft wordt in ons ziekenhuis niet gedaan. Dit is trouwens een morfinepompje.
Bij ons kan een ruggeprik gewoon op de verloskamer worden gezet. Ik weet niet tot hoeveel cm een ruggerpik kan worden gezet, ik dacht tot 8 maar weet dat niet zeker. Dat van die koorts heb ik niets over gehoord en ook niet over de antibiotica. Dus het zal niet standaard zijn, maar een bijwerking die kan optreden.
Ik beval op medische indicatie en kreeg dus te horen dat je dan continu aan CTG ligt en niet meer kan wandelen, hmmm dat is minder.
Maar met een ruggeprik kan je ook niet meer wandelen omdat je minder gevoel en kracht in je benen hebt.
Heel bijzonder het verschil in proces wanneer je door je verloskundige begeleidt wordt of wanneer je al in het zkh onder begeleiding bij gyn loopt.
Je kan ook kiezen voor een bepaalde injectie, op zich geeft die ook niet teveel bijwerkingen en is er een antistof om evt sufheid weer op te heffen. Het nandeel ervan is dat je je half stoned/behoorlijk versuft kan voelen en dus de bevalling niet helemaal mee maakt.
Wel hebben alle middelen kans op vermindert weeën activiteit en dan dus het risico dat je aan de weeën opwekkers moet.