ruggeprik

Heb er ook geen ervaring mee maar ga 'm sowieso krijgen (standaard in ons ZH bij tweelingen) Ik laat het maar gewoon gebeuren. Maar ben ook wel benieuwd naar de ervaringen.
 
ik heb het bij de eerste bevalling gedaan. Ik werd ingeleid; bij 3/4 cm vruchtwater gebroken en een ruggenprik. Heb nog een film gekeken en zelf lingo. Je kan er wel moeilijker door persen en je hebt ook eerder kans om ingeknipt te worden. Dat was zeker ook geen pretje!!!!! (de eerste paar dagen doet dat zeeeer veel pijn).

Tja, het is de vraag. Heb je liever geen last van weeen of heb je liever minder last na je bevalling? Maar goed, 5 uur lang weeen hebben en die totaal niet voelen was denk ik wel prettiger!
 
Ook ik heb bij mijn 1ste bevalling een ruggenprik gehad, dit op advies toen van de artsen omdat ik al 24 uur wakker was last van weeen en mn ontsluiting maar niet verder ging dan 2cm.
De ruggenprik werd bij mij gezet in een piek van een wee, dus ik voelde er niet zoveel van.
Werd er bij mij toen ook weer optijd afgehaald zodat ik goed kon persen.
En na de bevalling ook een aantal dgn een beurs gevoel gehad in mn rug.
 
Ik heb ook een ruggenprik gehad... tussen de weeenstorm door. Voelde er weinig van, totdat het ging werken. Misschien komt het door de weeen dat ik het prikken en zo haast niet voelde. Heb daarna nergens last van gehad, zelfs het persen ging goed.

Heb na de ruggenprik heerlijk geslapen. Het gekke is dat ik de persweeen (alleen de druk naar beneden dan) voelde terwijl de ruggenprik nog niet was uitgezet. Heb na de bevalling nergens last van gehad... behalve de hechtingen van het uitscheuren.
 
Ruggenprik ideaaal!!!
Ik wilde eerst niet maar moest wel met rugween en nierstenen. Wat een verademing.
En je voelt het nauwelijks echt waar!!! Ik was als de dood! Maar het is met honderd keer mee gevallen. Zou de ruggenprik zo weer doen.
 
Terug
Bovenaan