Rugje onder de poep!

Dag Meiden,

Kevin gebruikt pamper nummer 3. Hij heeft nergens last van en houdt zijn billentjes droog. Maar als hij een volle poep luier heeft, kan zijn hele rug onder zitten! We hebben helaas heel veel pakken pampers in de aanbieding gekocht, dus voorlopig moeten wij met pampers doen .

Ik krijg zijn poep moeilijk uit zijn kleertjes, ook al ben ik snel bij. Welke wasmiddel kan ik het beste gebruiken. En hoe krijg ik zijn kleertjes mooi schoon?

Verder heeft Kevin keer Etos luier gebruikt. Hij was zo stug dat zijn beentjes ver uitelkaar stonden. Maar, hij sloot wél hoog aan én er zit een elastiekje aan de achterkant. Welke luier hebben dat meer?

Liefs, Loekie en Kevin (die vandaag wéér onder de poep zit....)

Hoi,

Wij hebben hetzelfde met Rosa gehad. Ik gebruik Huggies. Die vind ik ook heel goed. Kruidvat werktte inderdaad ook goed. Bij huggies heb ik wel eens gehad dat het er bij de beentjes uitloopt. Je moet dus goed opletten dat je die flapjes goed naar buiten doet.

Voor je kleding. Dat is lastig. Ik heb wel eens poep uit rompertjes gehaald. Het beste is om ze direct uit te spoelen met water en dan meteen in de wasmachine te gooien. Ik gebruik robijn en als het om witte kleding gaat, doe ik er een schepje Vanish crystal white bij. Dat haalt de vlekken er altijd uit. Je moet wel opletten dat de kleding helemaal wit is, het bleekt namelijk de kleuren eruit. Als het er dan nog niet uit is, kun je ook proberen om het nat in de zon te hangen... zo heb ik ook wel een vlekken zien verdwijnen.

Ook voor witte kleding, kun je in biotex weken. dan moet je het alleen wel nawassen, anders kunnen ze er uitslag van krijgen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Desiree

Hoi

Hier ook veel last gehad van spuitluiers, Huggies werken echt super. En wat ook wel wil helpen is de luier 1 maat groter,zodat hij hoger sluit.

De etos luiers vind ik niet echt fijn, de billen van Bryan waren altijd nat dan en met pampers en huggies heb ik dat niet.

Wat het eruit wassen betreft, ik kan helaas van wege zijn alllergie alleen neutral gebruiken. Ik spoelde het meteen uit, en daarna zette ik het in het water totdat ik de wasmachine aanzette. En op 60 graden heb ik het meestaleruit gekregen,een enkele keer moest het nog 1 x in de machine.

Groetjes Sandra

Hallo!
Tja, poepen kunnen ze als de beste. Ik heb in vijf weken tijd al vier verschillende soorten luiers geprobeerd (duur en goedkoper) en het maakt weinig uit. Soms loopt het er gewoon uit. Mijn oplossing: deppen met Biotex Oxi (oranje flesje) en daarna in de Biotex inweek en handwas (groen doosje) in alleen maar heet water. Dagje laten intrekken en de vlek is er uit. Ik had poep in een heel mooie, witte omslagdoek en ook dat is goedgekomen. Je moet er wel snel bij zijn, denk ik. Succes!

Hoi

Ik gebruik gewoon groene zeep lekker goedkoop en het werkt perfect!
Het is te koop bij alle supermarkten staat meestal onderdaan.

Een rond plastic kuipje merk tricel of zoiets

Groetjes Willeke
 ik gebruik aro luiers van de Makro

Twee weken geleden zat ik dagelijks met het probleem; vieze rompers.
En dan voornamelijk dat de randjes van de rompers vies waren.
Ik spuit er dan eerst vanish op, even in laten trekken en dan met een doekje eraf halen, vervolgens in de week zetten ook met vanish, en dan is het wel schoon.
Alleen in de week zetten hielp niet altijd, en meteen uitwassen ook niet.
Ik geef wel borstvoeding, misschien dat je daar andere plekken van krijgt??
Nu heb ik een grotere maat luiers (huggies), en gelukkig is het nu stukken minder.

Gr sandra  

hoi,

heb dat ook meegemaakt met pampers en ben overgestapt op huggies dat beviel me prima alleen huggies maten komen niet overeen met pampers maten moet een maatje groter van huggies kopen.
grootste maat van huggies is mijn zoontje te klein en ben weer overgestapt op pampers active fit ook wel goed maar niet zo als de huggies. maar geen andere keus.

wat de kleding betreft ik gebruik (ook voor vele andere vlekken) Dasty ontvetter van de wibra dat spul is ideaal krijgt heel veel vlekken er meestal uit ook poep. spray er wat dasty ontvetter erop even erop wrijven en een paar uur inlaten werken soms meer. en dan in de was. tot nu toe geen kleding stuk verkleurd.

of gewoon onder de hete kraan en met wc zeep erinwrijven.

groetjes melek

een tip die ik ergens gelezen had voeren we nu uit bij Ellemijn

Van de luiers vouwen we de randjes aan de voor en aan de acherkant om zodat de poep aan de binnenkant blijft. Wij hebben geen problemen meer met poepluiers.

Wij gebruiken nu de luiers van Etos (de biologische) en ze bevallen uitstekend. De poep komt zelfs niet meer tussen de randjes van de luier om de benen door.

mamaraf

Terug
Bovenaan