rugklachten na keizersnede

Vier maanden geleden ben ik bevallen d.m.v. een spoed keizersnede. Sinds die tijd heb ik eigenlijk steeds pijn in mijn rug. Vooral s'morgens als ik uit mijn bed kom kan ik bijna
niet meer rechtop lopen. Ik heb altijd een sterke rug gehad en ik denk dat de zwangerschap (25 kilo aangekomen)en de operatie er toch behoorlijk ingehakt hebben.. Heeft iemand hier ook ervaringen mee, en zal het ooit nog wel weggaan??

Hoi Cat,

Bij de oudste heb ik ook keizersnee gehad. Ik heb 1 plekje in mijn rug die ik nogsteeds voel. Niet altijd hoor, maar zo met vlagen. Het is precies de plek waar de ruggenprik is gegeven. Ik weet niet of dat dat bij jou ook zo is, of dat het heel je rug is. Als het de plek van de ruggeprik is, word de pijn vanzelf minder. Ik hoor van meer moeders dat dat plekje een gevoelig plekje blijft.

Groetjes en nog gefeliciteerd trouwens,
Brenda

Hallo,
Vorig jaar maart ben ik (na 2 dagen inleiden) met spoed bevallen via een ks. Ik kreeg ook rugklachten. Biij mij werd verteld dat het kon komen doordat ik mijn buik heb ontlast (door de ks) mijn rug heb overbelast. Ik heb cesartherapie gehad. Dit heeft me heel erg goed geholpen. Er werd  goed gekeken naar mijn houding en ik kreeg ook oefeningen mee om mijn spieren (rug en buik) te trainen. Ook mocht ik mijn zoon een paar keer meenemen om te kijken hoe ik met hem om ging met tillen, verzorgen ed. Beste houding zou zijn als hij bv op de commode ligt. Ik heb er dus best veel aan gehad.
Veel geluk met de kleine en sterkte met je rug...
 Winnie

Hoi,
Ik heb bij de bevalling van mijn dochter ook een spoedkeizersnee gehad en daarna veel last van mijn houding en vooral rug. Ik heb wel eens gehoord dat dat (deels) door de ruggeprik komt maar heb zelf  ook een slechte houding ontwikkeld omdat de buikspieren uitgerekt waren. M.b.v Mensendiek heb ik mijn houding verbetert en ook  het minder, en anders tillen  van mijn dochter (nu 3 jaar en 15 kg) heeft geholpen. Mischien een idee? ik heb er veel te lang mee gewacht.....
groetjes, Geesje  

Terug
Bovenaan