Rugklachten

Hey hallo,

Ik ben op het moment 31 weken zwanger en ik heb ontzettend last van mijn rug.
Vooral als ik wil gaan slapen beginnen de klachten.
Heeft iemand hier ook last van of gehad en nog tips voor mij?
Alvast bedankt :)

Oh zo herkenbaar, misschien even naar een (bekken) fysiotherapeut? Ik vond een kussen tussen mijn knieën wel fijn bij het slapen, ook bij rugklachten. En als je zit een kussen in je rug.

Heel herkenbaar. Ik heb het twee keer laten losmaken bij de fysio. Hielp dan wel even en nu slaap ik nog slecht, maar heb nu niet zoveel pijn meer! Hij zei dat mijn houding overdag verkeerd is en dat in de nacht dus uiting krijgt. Adviseerde naast steeds houding corrigeren (rechtop staan en diep zuchten, en dan nog wat meer in de bodem proberen te zinken/aarden dan dat.. in het heel kort ?) voor de nacht een band om bekken en daarmee rug in goede stand te houden. Maar ook nog niet gedaan. Voedingskussen tussen knieën maakte de pijn alleen maar erger (had vooral enorme pijn aan de zijkant heupen en knieën, maar dat was dus blijkbaar uitstraling van mijn rug). Nu heb ik, naast overdag continue corrigeren, met het voedingskussen toch een oplossing: ik leg het kussen achter mij echt langs mijn hele lichaam, van tot mijn hoofd tot aan mijn tenen, deken er overheen, aan het buiteneinde vh bed, en dan blijft het als een baken liggen. Ik druk mezelf met mijn rug daar tegenaan, en die steun helpt dus al enorm. Ik leg onder mijn buik dan een kussentje. Soms ga ik er ook half op liggen, dat ik niet plat op mijn rug lig, maar schuin. En soms ga ik bijna zittend slapen, met het voedingskussen onder mijn knieën (maar die houding sucks en is ook door benauwdheid). Ook door kussen onder je knieën verander je de stand van je bekken en daarmee rug weer. Naja geen idee of je hier wat aan hebt, maar hoop het voor je. Die pijn sucks!

Terug
Bovenaan