rugklachten

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,
Ik ben 7 weken zwanger van mijn eerste kind en sinds deze week ook flinke rugklachten!! Vooral tijdens mijn werk, ik werk bij verstandelijk gehandicapten die ook zware lichamelijke zorg vragen. Regelmatig moet ik even gaan zitten om even bij te komen. Nooit eerder had ik last van mijn rug en nu ineens wel. Om het grote nieuws nu al op het werk te vertellen vind ik nog wat vroeg.
Bij wie van jullie zijn deze klachten bekend en wat hebben jullie eraan gedaan?
groetjes meisje b

Misschien kun je het voorlopig houden op gewone rugklachten en zelfs hiervoor naar je huisarts gaan. Het hoeft natuurlijk ook niet zo te zijn, dat de rugklachten veroorzaakt zijn door de zwangerschap. Meestal krijg je namelijk pas aan het eind van de zwangerschap last van je rug, door de vele extra kilo's die je mee draagt.

Het kan ook trouwens best wel zo zijn dat je rugklachten door de zwangerschap komen hoor, maar dat kan je huisarts je denk ik beter vertellen.

Succes

Hoi,
met 7 weken is inderdaad wel voreg om rugklachten te krijgen door de zwangerschap denk ik. Maar misschien kan het ook wel, het is in ieder geval zo dat je lage rugklachten kunt krijgen doordat de gewrichtsbanden wat verslappen en gaan rekken.  Dat merk je meestal bij die 2 kuiltjes onderin je rug. Zit daar bij jou ook   de pijn? Zelf heb ik daar ook al wat last van maar ik ben nu 24 weken zwanger en kweet of het met 7 weken ook al om deze reden kan gebeuren, dat zou je inderdaad je HA moeten vragen.
Het is in ieder geval vervelend, ik zou proberen je niet groter te houde dan dat je bent, je kindje is nu ff belangrijker en jijzelf natuurlijk;)!!! Ik hoop voor je dat het nog weer een beetje opknapt en wens je veel sterkte.   Jojanneke.

Hoi
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb erg veel last van mijn rug!!!
Ik ben pas 6 weken in verwachting. Ik werk zelf in het ziekenhuis en tillen lukt mij nu niet meer. Ik ben vandaag met deze klachten naar de huisarts  geweest, hij denkt toch niet dat het van de zwangerschap komt maar dat het si-gewricht op dit moment heel gevoelig is. Oorzaak:???  Het enige wat ik kan doen is een paracetamol nemen en in beweging blijven en mijn rug warm houden.
Veel sterkte, gr Angelique

hoi

ik had met 6 / 7 weken ook last van me rug ik had daarvoor altijd al rugklachten en nu word het soms erg en in die zelfde week heb ik een babybelt gekocht bij prenatal  (35 euro)  ,in de winkel probeerde ik hem om en wou hem eigelijk niet meer af zo goed voelde  het .  (je kan ook op marktplaats kijken ) ze zijn duur maar werken heerlijk ik doe het een uurtje om of langer en je voelt het verschil gelijk   , het was dat geld echt waaard want het helpt .
ik hoop dat je hier iets aan hebt  

gefeliciteerd met je zwangerschap en geniet er van  

ik ben   nu 18 weken  

groetjes petra  

Hoi,

Ook ik heb al weken last van mijn rug. Ik ben nu 22 weken en weet eigenlijk niet precies meer wanneer het begonnen is. Ik had al wel een zwakke onderrug, en dat verergert nu natuurlijk alleen maar. Van mijn chiropractiker kreeg ik de volgende oefening:
ga tegen een deur aanzitten in kleermakerszit en duw je onderrug tegen de deur aan. Doe dit een paar keer en dan zou je wat verlichting moeten hebben. Bij mij werkt het wel. Probeer het eens zou ik zeggen.

Succes!

Claudia77

Terug
Bovenaan