rugklachten

Ben 16 weken geleden van een prachtige dochter bevallen maar heb sindsdien veel last van pijn in mijn rug. Lijk wel een oud mens geworden en dat terwijl ik een geweldige zwangerschap achter de rug en toen helemaal geen rugklachten heb gehad.

Graag zou ik willen weten of er nog meer vrouwen zijn die hier last van hebben of gehad en wat jullie daar aan hebben gedaan en over ook weer overgaat.
Ik was namelijk fitter in mijn zwangerschap dan dat ik nu ben.

Het klinkt als bekkeninstabiliteit. Ik heb dit ook gehad en mijn verloskundige heeft me toen gewezen op podoposturaaltherapeuten. Ik heb zooltjes aangemeten gekregen en dat heeft goed geholpen.

Je spieren hebben tijdens de bevalling een optater gehad en die hebben de tijd nodig om te herstellen. Daar komt nog bij dat je denk ik niet aan je rust toe komt en daardoor vermoeid raakt. Ik heb 2 bevallingen achter de rug en heb ook nog steeds periodes met rugklachten. Let goed op hoe je je kindje tilt, want als je na gaat denken hoevaak je wel niet tilt nu op een dag, uit het bedje, uit de box, in het badje, dat is een zware belasting. Als je er nu echt veel last van gaat krijgen, dan zou ik toch even langs de huisarts gaan, die kan dan eventueel je doorverwijzen naar een mensendieck of cesartherapeut. Die leren je bepaalde spieren te trainen en goed op je lichaamshouding te letten zodat je in dit geval bijv. goed tilt. Sterkte en veel plezier met je kindje.

hoi jacqelien

ik herken het precies, ik had tijdens de zwangerschap nergens problemen mee, tot na de bevalling, ik kreeg zo'n vreselijke pijn in mijn rug en heupen.
echt zoals jij meld een oud wijf voel je je dan.
als ik jou was zal ik gewoon even naar de huisarts gaan en dan krijg je fysio.
ikheb in totaal hierdoor een half jaar thuis gezeten, ik meld je wel neem er de tijd voor om te herstellen ga op je eigengevoel af en als andere melden (uwv) dat je wel weer aan het werk kan, als jij denkt van niet blijf er dan ook opstaan dat het niet kan.
succes

Hoi jacquelien,

Ik heb na mijn eerste bevalling ook een tijd met rugpijn gelopen, echt behoorlijk onder in mijn rug. Het bleek een irritatie aan mijn s.i, gewricht. Daarvoor ben ik naar manuele therapie gegaan en na 3 keer was het eigenlijk bijna over. Je kunt ook je door de huisarts naar fysyo of ceasartherapie laten verwijzen. Nu ik zwanger ben van de tweede kreeg ik weer last van dezelfde plek, en ben naar ceasar gegaan wat echt goed helpt.
Succes

Kitty

Terug
Bovenaan