rugklachten

hoi allemaal,

Wie van jullie kan er mee praten over rugklachten? Ik heb zelf elke maand met de menstruatie rugklachten gehad en ook wel eens door de rug gegaan rond die tijd omdat de hormonen dan de rug wat "weker" maken. Nu ben ik zwanger (YEAH), en zijn die hormonen constant aanwezig wat ervoor zorgt dat ik constant klachten heb. twee weken geleden ben ik weer door de rug gegaan en gisteren heb ik veel moeten tillen en handenarbeid verricht en nu is mijn rug weer erg stijf.
Het is wel allemaal binnen de perken hoor maar toch ben ik een beetje bang dat dat naarmate de tijd verstrijkt erger wordt.
Wie van jullie heeft hier ook ervaring mee? Misschien al in een vorige zwangerschap dat je ook kan vertellen hoe het verder verliep?

groetjes,

Heb vanaf mijn 16e rugklachten. En het komt er bij mij op neer dat ik goed moet uitkijken wat ik doe. Ik kan niet zeggen dat het met de zwangerschap heel veel erger is geworden. (met de maxi-cosi wel) Op het eind had ik wel wat last maar niet dat het niet uit te houden was. (op het moment heb ik wel veel last maar dat komt dus door die zware maxi-cosi) Bij iedereen is het weer anders. Je moet wel goed in de gaten houden dat je spieren slapper worden met de zwangerschap en daar goed rekening mee houden.

Ik had/heb ook altijd last van mn rug tijdens mn ei en menstruatie. De ene keer meer dan de andere keer. Tijdens mn eerste zwangerschap kreeg ik vrij snel last van mn rug. Zo rond de twintig weken was het ineens over en het kwam rond de 36 weken weer terug! Toen moest ik bijvoorbeeld ook echt gaan zitten als ik de was ging strijken enz....

Ik kom ff buurten van t april forum. Heb vanaf t begin van me zwangerschap al rugklachten.. eerst mijn bekken. T is een tijdje weg geweest. Maar nu zit ik thuis met spit in me rug.. Erg pijnlijk. Ik zou advies vragen en contact zoeken met een fysiotherapeut.

Jaa ik heb ook last van mn stuitje/onderrug. Mijn vriend zei nog: vast verkeerd gezeten ofzo. Maar ik voel wel dat het met de zwangerschap te maken heeft. Last bij traplopen en tillen. Wel raar want ben nog maar 7 weken zwanger. Ik het dit soort kwaaltjes pas in een veel verder stadium verwacht.

hier ook deze dame heel erg last van haar rug en bij haar stuitje en vanacht werd ik wakker en kon wel huilen van de pijn maar je wil mannetje niet wakker maken dus ja dan maar stil wezen
ik ben nu bijna 10 weken en vanaf begin van deze zwangerschap heb ik eze klachten en gaat maar niet weg doe ik alles al rustig aan en snachts wordt je wakker van de pijn dat iemand met stok in je rug steekt en dan moet je nog vroeg wakker worden voor de andere kids die naar school moet gaan dan wordt je smidags wel erg moe.

iedereen die iets weet wat ik ken doen om te verzachten graag.
Dank je wel daar voor

vriendelijk groetjes liesbeth
Fijne zwangerschap iedereen

Terug
Bovenaan