Rugklachten.

Hallo Dames. Ik ben nu 16w 3d zwanger. Heb al een tijdje last van rugklachten in me onderrug. Gisteren werd t te gek. Na mijn werk(werk inde zorg) ben ik naar huis gegaan en ff op de bank gaan liggen. Na die tijd kon ik er helemaal niet meer afkomen. Mijn vriend moest me letterlijk van de bank af tillen zodat ik daarna zelf met veel pijn en moeite kon lopen. Zelfs mijn huishouden kan ik al bijna niet meer zelfstandig. Herkend iemand dit? Wat moet ik er aan doen?
 
Ik denk dat je je vooral eerst ns ziek moet melden op je werk. Dan een afspraak maken bij de dokter of de fysio. Denk dat je daar al een heel eind mee komt.

Iig veel sterkte!!

xx
 
he meis, is het echt je onder rug of lager kan zijn dat je last hebt van bekken instabiliteit, ik zou als ik jou was ff langs een fysio die kan je beter helpen ermee,
je kan er gewoon zelf afspraak maken zonder verwijzing van je arts.

beste ook is een warme douche of warme kruik gebruiken zodta je spieren soepeler worden en de pijn verzacht, je mag paracetemol in nemen geloof 2 op een dag, maar hoeveel moet je ff aan je verloskundige vragen.

Zou zeggen veel sterkte ermee

liefs
 
Hoi!

Ben 16w +6d, werk gelukkig niet in de zorg (gelukkig in de zin van het fysiek-zware). Ik herken je klachten wel. Ben er vorige week mee naar de vk geweest. Je mag 6 paracetamols per dag hebben tegen de pijn, en ze stuurde me door naar een fysiotherapeut. Ze raadde ook aan om tijdig rustiger aan te gaan doen voor de echte bekkeninstabiliteit door zet. En inderdaad: een warm bad, warme douche, kruik, of massage helpen ook! (Let wel op: een warme kruik tegen je rug aan is super, maar mag niet tegen je buik vanwege het temperatuurverschil voor je baby!)

Succes ermee!

Groetjes, Suzanne
 
Hoi,
Ik herken het ook! Ben nu 22 wk zwanger, maar bij mij begon het ook zo vroeg. Werk ook ook in de zorg (27 uur p/w), maar kon niks meer in het huishouden en op mijn werk kon ik ook een aantal dingen niet meer. Ik loop al wekelijks bij de fysio dus direct naar laten kijken, maar helaas werd het niet minder. Ik ben iemand die zich nooit ziekmeld, maar na overleg met vk,fysio en mijn man toch voor een gedeelte de ziekte wet in gegaan. Ik werk nu nog maar 16 uur per week. Ik doe dit nu sinds 3 weken en mijn klachten worden steeds minder heftig. En dat is wel zo prettig aangezien ik ook nog een kleine aapje van 21 maanden heb rond hobbelen.
Ik vond het een grote stap om me deels ziek te melden, maar ben toch enorm blij dat ik het gedaan heb. Je bent nog niet eens op de helft dus de klachten worden alleen maar heftiger. Als je dan zo door blijft gaan zit je straks na de bevalling ook nog een hele tijd met deze klachten. Als je nu voorzichtig bent, ben je er waarschijnlijk weer snel vanaf na de bevalling.
Succes!
Liefs,
Mar
 
Terug
Bovenaan