Rugpijn 1e trimester

<p>Hoi allemaal, </p><p>Ben nu 6 weken zwanger en ik heb erg last van mn rug.</p><p>Ben naar de oefentherapeut geweest en die zegt dat t door een verkeerde houding komt en ik heb tips en oefeningen gekregen, maar ik heb het gevoel alsof t steeds erger word!</p><p>Wie heeft die ook (gehad) en wie heeft tips?</p><p>Liefs,  Sssje </p>

Ik had bij mijn eerste ook last van mijn rug vanaf het begin. Bij mij kwam het door mijn matras. Die was niet ondersteunend genoeg. Nieuwe gehaald en toen was het gauw over. Waar heb je rugpijn? Boven in of onder in. Als het onderin is (vlakbij het stuitje) kan het ook zijn dat je bekkeninstabiliteit hebt.

Ik heb al last van mn onderrug sinds het begin. Ben waarschijnlijk wat gevoeliger voor het zwangerschapshormoon ? Veel afwisselen met lopen en zitten helpt voor mij wel, en verder gewoon afwachten tot het een keer weg gaat.. 

Ik heb ook last van mijn rug. Voornamelijk midden/boven. Ik weet dat het bij mij ook komt door houding want ik heb de neiging mijn rug te krommen zodat er geen "rek" komt te staan op mijn buik.
Voor mij werkt het om elke dag even op een foanroller te rollen met mijn rug. Deze oefening doe ik al langer omdat mijn wervels geneigd zijn wat stug te worden.
Welke oefeningen heb jij?

Ik zou wel oppassen met een nieuw matras. Tijdens mijn 2e zwangerschap hebben wij onze slaapkamer vernieuwd omdat we eraan toe waren, ik heb toen ook een nieuwe bed en nieuw matras gekocht en heb daardoor best veel last gehad van m’n rug en schouders. 
Wat voor werk doe je en hoe belast je jezelf gedurende de dag? 

Dank jullie wel voor de reacties! een foamroller is ook nog wel een idee! 
Oefeningen die ik heb zijn:
- Op mn rug liggen met benen krom, rug op de grond duwen
- op mn rug liggen benen krom in de lucht, rondjes draaien met mn knieën
- op mn rug liggen benen krom, knieën naar links en rechts laten vallen (schouders op de grond houden)
- op handen en knieën, rug bol maken.

Ik merk dat als ik deze oefeningen ook tussendoor op mn werk doe, dat t dan beter gaat. Ik merk dat ik meer pijn heb als ik veel sta en loop, dus dat ik dan wat meer ga zitten.

Dank jullie wel voor de reacties! een foamroller is ook nog wel een idee! 
Oefeningen die ik heb zijn:
- Op mn rug liggen met benen krom, rug op de grond duwen
- op mn rug liggen benen krom in de lucht, rondjes draaien met mn knieën
- op mn rug liggen benen krom, knieën naar links en rechts laten vallen (schouders op de grond houden)
- op handen en knieën, rug bol maken.

Ik merk dat als ik deze oefeningen ook tussendoor op mn werk doe, dat t dan beter gaat. Ik merk dat ik meer pijn heb als ik veel sta en loop, dus dat ik dan wat meer ga zitten.

Terug
Bovenaan