Rugpijn bij 27 weken

Hoi meiden!

Ik heb sinds een aantal weken last van mijn rug. Ik heb een beroep waarbij ik de hele dag op kantoor zit. Ik merk dat ik zolang zitten bijna niet volhoud en veel pijn heb aan mijn rug. Vandaag heeft de fysio gekeken en zei dat mijn rechte rugspieren gespannen zijn en dat dit komt omdat mijn rug meer kilo's moet verdragen. Zij adviseerd warmte en af en toe bewegen.

Deze week heb ik al vaker een loopje gemaakt naar het koffiezetapparaat, printer enzv. Maar ik zit toch het grootste gedeelte van de dag en dat zal niet veranderen. Ik werk 32 uur en zie nu tegen elke werkdag op. In de avonden en nachten weet ik vaak geen houding te vinden tot huilends aan toe.

Is er iemand die dit herkent? Ik vraag mij ook af wanneer je nou de stap moet zetten om minder te gaan werken, wanneer is dat punt bereikt en moet je dit dan zelf aangeven of hoe gaat zoiets?

Groetjes!
 
Ik had bij mijn vorige zwangerschap ook veel rugklachten vanaf het begin. Ik heb toen vrij snel de ergo mijn werkplek laten instellen en ben gestart met zwangerfit, waar je extra de spieren traint die je belast bij zwangerschap. Daarnaast bij een bekkenfysio geweest. Ik heb toen tot 36 weken volledig kunnen werken. Misschien zitten er nog dingen bij die je kan proberen?
 
Terug
Bovenaan