Rugpijn door draagzak

Lieve ouders,

Ik heb sinds kort een draagzak van Tula. Een top ding en ons zoontje heeft er ook echt baat bij. Toch krijg ik zelf enorme rugpijn, al na een half uur eigenlijk.
Is dit normaal? Naar mijn idee draag ik de zak “naar behoren”.

Herkend iemand dit, of zijn hier tips voor?

Alvast bedankt!

Liefs

Mijn dochter wilde in het begin alleen in de draagzak. Ze zat er zo vaak in dat ik rugpijn kreeg (denk ook dat het te maken had met waar de kracht op de rug zit). Vooral als ik met de draagzak op de bank zat. Gaan afwisselen met een draagdoek hielp hier echt. Inmiddels is ze 1,5 en gebruiken we de tula draagzak nog steeds voor wandelingen, dus geen miskoop geweest.

Het zou verschillende oorzaken kunnen hebben. Misschien kun je de draagzak nog beter afstellen, misschien is je kindje al aan de zware kant, of misschien heeft de Tula voor jou niet de beste pasvorm. Ik ben zelf een redelijk ervaren drager en zou best met je willen meedenken waar het in jouw geval door komt, maar als je echt goed advies wilt, zou je in jouw buurt een draagconsulent kunnen zoeken. Een consult voor zoiets als dit kost meestal niet zo veel, en je haalt er wel enorme voordelen uit! Op deze site kun je gemakkelijk zien wie er bij jou in de buurt zit.

Terug
Bovenaan