Rugpijn en lage bloeddruk

Hoi alle aanstaande mama's!

Ik ben inmiddels 14 weken zwanger, nu de misselijkheid/overgeven over is heb ik erg last van mijn lage bloeddruk, veel duizelig en soms bijna flauwvallen. Verder heb ik sinds ik vanmorgen (het huis schoongemaakt) onwijze last van mn onderrug, uitstralend naar de heupen. Nu ben ik werkzaam in de zorg (verpleegkundige) heeft iemand goeie tips om passende werkzaamheden te zoeken/vinden met je afdelingshoofd? Ik vind het erg moeilijk om nu al te zeggen dat het gewoonweg niet meer gaat.

Alvast bedankt :)

Hoi hoi,

Ik ben zelf nu 13,5 week zwanger.

ik denk dat het heel belangrijk is hoe je houding is bij je werkzaamheden. Ook je houding is erg belangrijk. Zo heb ik ook van beide last. Die lage bloeddruk kun je weinig aan veranderen, niet te snel bukken en weer omhoog etc zal helpen om niet duizelig te worden.

Qua houding in bed slaap ik bijv met het Voedingskussen tussen mijn benen en lig ik op mijn zij. Maar door het kussen draait mijn onderrug niet helemaal. Deze tip had ik van fysio gekregen.

het is bijna te toevallig maar ook ik ben verpleegkundige dus kan me een voorstelling maken van je werkzaamheden.

Belangrijkste is dat jij je wel goed voelt en het is niet de bedoeling dat je straks wel een keer flauwvalt of helemaal niet kan bewegen door je rugpijn. Bezoek aan fysio is misschien ook goeie optie.

Veel succes

Hoi!

ik heb ook al mijn hele zwangerschap last van een lage bloeddruk (85 over 45) nu eet ik op aanraden van mijn verloskundige 5 á 6 dubbelzoute dropjes per dag en is mijn bloeddruk ineens 110 over 60. Ik voel me echt een stuk beter!

Misschien werkt dit ook voor jou...

In ieder geval sterkte!

Hoi dames,

Hier nu 22 weken zwanger en ook last van lage bloeddruk, sinds een week zoute dropjes in me tas die ik neem als ik echt even duizelig ben en moet zeggen dat help!

Verder heb ik altijd geleerd om een klein beetje met een holle rug te staan, en bukken is geen goed idee, beter gewoon door je knieën zakken en de rug recht houden, wanneer je buik groter word ga je dit automatisch doen hoor.

Terug
Bovenaan