Rugpijn/nekpijn

Hoi dames!

Iemand die dit herkent?
Sinds ik ben bevallen heb ik super veel last van mijn rug/nek/schouders.
Dit komt misschien natuurlijk ook mede dat ik een flinke baby heb, verkeerde houdingen etc. maar alles lijkt compleet vast te zitten.
Iemand die hier ervaring mee heeft en zo ja, wat heb jij hieraan gedaan?!

Hoihoi, dit had ik helaas ook door het vele tillen, voorover buigen en rare voedingshoudingen.
Daarnaast zit alles nog wat losser door je zwangerschap.
Toen onze zoon wat groter werd kreeg ik zelfs migraineaanvallen doordat hij aan mijn nek ging hangen en m'n wervels scheeftrok (ben zelf hypermobiel, dus helaas verschuiven ze snel). 
Oplossing: Ik ben een aantal keren bij een orthomanuele /musculosketale arts geweest die alles steeds weer recht kon zetten en meedacht over gezondere houdingen. 

Als het bij jou eerder op vastzittende spieren lijkt, is het wellicht goed om langs de fysiotherapeut te gaan (goede houdingen/bewegingen aanleren) en een goede masseur die je spieren wat meer helpt ontspannen. 
Veel sterkte! Doe er echt iets aan, zo zonde dat je hier last van hebt en minder van de babytijd kan genieten.

Ja klopt inderdaad! Moet natuurlijk allemaal nog aansterken, maar nu zoveel last van dat ik toch maar eens tips ging vragen!
dankjewel in ieder geval. Ik ga eens even informeren!! 

[quote quote=10572246]Als het bij jou eerder op vastzittende spieren lijkt, is het wellicht goed om langs de fysiotherapeut te gaan (goede houdingen/bewegingen aanleren) en een goede masseur die je spieren wat meer helpt ontspannen. Veel sterkte! Doe er echt iets aan, zo zonde dat je hier last van hebt en minder van de babytijd kan genieten.[/quote]

dankjewel! Ga ook informeren bij de fysio inderdaad. Mijn huisarts is niet zo behulpzaam op het moment dus dan maar zelf opzoek! 
bedankt voor de tip.

[quote quote=10572244]Hoihoi, dit had ik helaas ook door het vele tillen, voorover buigen en rare voedingshoudingen. Daarnaast zit alles nog wat losser door je zwangerschap. Toen onze zoon wat groter werd kreeg ik zelfs migraineaanvallen doordat hij aan mijn nek ging hangen en m’n wervels scheeftrok (ben zelf hypermobiel, dus helaas verschuiven ze snel). Oplossing: Ik ben een aantal keren bij een orthomanuele /musculosketale arts geweest die alles steeds weer recht kon zetten en meedacht over gezondere houdingen.[/quote]
Ja klopt inderdaad! Moet natuurlijk allemaal nog aansterken, maar nu zoveel last van dat ik toch maar eens tips ging vragen!
dankjewel in ieder geval. Ik ga eens even informeren!! 

Terug
Bovenaan