Rugpijn

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal!

Ik ben nieuw op dit forum dus zal me eerste even voorstellen. Ik ben Linda, 23 jaar oud en nu 29 weken en 1 dag zwanger van onze zoon.
Ik geniet echt van de zwangerschap en heb ook weinig kwaaltjes, alleen.....
RUGPIJN! Ik wordt er echt naar van dat ik iedere avond zo'n last heb! Als ik een keer wat meer werk verzet weet ik van te voren al dat het de dag er op knudde is. Ook fijn is dat ik daarbij vrij veel last van kramp in mijn kuiten heb. Hier heb ik al magnesium pillen voor die redelijk werken.
Heeft iemand misschien een tip tegen de rugklachten? Ga al iedere dag in een warm bad, til niet te zwaar meer en probeer op mijn houding te letten....

Nog een vraagje... ons mannetje heeft nogal de neiging om lekker uit te slapen, hij wordt altijd rond half 9 wakker... ( wat dat betreft lijkt hij op mama) Alleen lijkt hij ook op papa door laat wakker te blijven! Als ik wil slapen rond een uur of 9 is meneer zo aan het rondschoppen dat mijn buik gewoon beweegt en ik niet in slaap kan komen!
muziekjes helpen niet, daar wordt hij alleen nog wilder van! ( gaat ie tegen aan schoppen)
Iemand hier tips voor??
Bedankt!

Groetjes Linda
http://www.livejournal.com/users/lrijken

hoi hoi
die rugpijn herken ik heel erg goed,heb er nu niet zo,n heel erg last van maar bij mijn vorige zwangerschap wel.heb toen ook fisio gehad mar dat helpt helemaal niks.
om heel eerlijk te zijn is er volgens mij niks aan te doen.
wat je wel kunt proberen is een stevige band om je rug heen te wikkelen zodat je wat meer steun hebt.
en wat betrefd de kleine,weet dat het soms vervelend is maar daar kun je echt niks aan doen.
succes verder en een fijne zwangerschap.
liefs sil

Hallo,

Ik herken het helemaal. Ik had voor mijn zwangerschap geen rugklachten en nu wel. Ik kan soms de ene voet niet voor de andere krijgen en 's avonds doet mijn man mijn schoenen en sokken uit. Ik kan je geen tips meer geven ik denk namelijk ook dat er niet veel aan te doen is. Ik merk wel dat het helpt wanneer ik stevig ondergoed draag en een band om heb dat geeft een beetje steun.

Sterkte ermee en een fijne zwangerschap verder. pinklady

Ik heb ook rugklachten gehad en bij mij hielp een warm bed wel.. misschien een tip?
Liefs Kirsten

Hoi,

Herkenbaar daar had ik op het laatst ook zo'n last van.
Ik heb toen een  gymbal gekocht van reebok, die was toen in de aanbieding bij de etos en daar kon je allerlei oeffeningen op doen. Toen ik dus zwanger was zat ik er alleen op en dat luchte al zo'n stuk op! Op zwangerschapsgym raadde ze het ook aan om daar gewoon gedurende dag een paar keer op te gaan  zitten. Beetje wiebelen en je kindje wordt er ook rustiger van. Na mijn zwangerschap heb ik hem gebruikt om mijn buikspieren weer op orde te krijgen.

Vind je zo'n bal te duur je kunt ook gewoon een skippiebal bij een speelgoed winkel halen. Ik had de pech dat ik hem midden in de winter nodig had en er nergens skippie ballen te vinden waren dus daarom heb ik toen een gymbal gekocht.

succes ermee!

He allemaal

Bedankt voor de reacties! Er is idd niet zo veel aan te doen, maar alle tips helpen natuurlijk. Ik zal eens kijken voor zo'n bal!
Bedankt!
Groetjes Linda

Hoi Hoi,

Ook even een tip van mij.
Als je 's avonds op bed gaat moet je een kussen onderin je knieholtes leggen en dan evenwicht zoeken tussen je 2 billen en je  2 schouders. Dit hou je even een kwartier vol en dan kun je je op je zij draaien.

Hopelijk heb je er wat aan

groetjes aafje

Terug
Bovenaan