Rugpijn

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik heb misschien een rare vraag, maar ik heb al een paar weken echt enorme last van mijn rug als ik aan het werk ben en het wordt alleen maar erger.
Eerst begon het echt aan het einde van de week, maar nu wordt het steeds eerder.
Ik heb gewoon nu al last van mijn rug en dat ik bijna niet meer weet hoe ik van ellende moet zitten.
Maar mag je dan "eisen" dat je 1/2 dagen in de ziektewet wil?
Ik zit ook bij de fysio sinds vorige week, maar heb niet echt een idee dat het minder wordt. Ik ga nu 2x in de week.
En ik ben pas op de 20 weken, dus ik vraag me steeds meer af hoe ik die andere 20 nog door moet komen.
Zijn er meer vrouwen die hier zo'n last van hebben? Ben normaal niet zo'n zeur en tot  nu toe ging alles ook goed met het zwanger zijn, op blaasonsteking na die ook al niet overgaat, maar dat is nog te overzien.

Groetjes Nathalie

Hoi,

Ik heb ook zo''n rugpijn sinds een aantal dagen nooit last van gehad en sinds een paar dagen begint ie steeds zeerder te doen. Ik ben 17 weken en 3 dagen zwanger. Je moet het gewoon met je baas over hebben je gezondheid en de gezondheid van je kindje staat boven alles toch. En als het niet gaat het niet.

Veel sterkte ermee en nog een fijne zwangerschap.

Gr Fruit Girl

Hoi,,

Ik was nog maar 13 weken zwanger en had toen al last van mijn rug. Bleek dus mijn bekken te zijn, ga hiervoor ook naar fysiotherapie. Ik werk in de zorg dus lichamelijk zwaar werk.. Ik werk vanaf 16 weken zwangerschap nog maar halve dagen, en sinds dien heb ik er nog nauwelijks last van... Dit ook op aan raden van de fysio.. Mijn baas deed nergens moeilijk over, ook omdat ze hiervoor verzekerd zijn.. Dus het kost hun geen geld, maar krijgen hier juist geld voor...
Denk wel aan jezelf en aan je kindje, want als je er mee door blijft lopen, dan heb je jezelf er  alleen maar mee....
Succes...

Liefs Lies (25 weken zwanger)

hoi hoi,

ook ik begin er erg last van te krijgen en een beurs gevoel van onder
(net alsof je bont en blauw bent)

heb vandaag de fysio gebelt en die bellen nog terug om een afspraak te maken

hoop dat het wel gaat helpen

want ook ik moet gewoon doorwerken pfff

groetje moekje   20w+4d

Hoi hoi,

Zelf heb ik er gelukkig (nog) geen last van maar een collega van mij wel. Zij is zwanger van een tweeling en heeft beginnende bekkeninstabiliteit.
Zij zit ook voor de helft in de ziektewet en werkt dus maar halve dagen.
Het is dus wel mogelijk. Ik denk dat je dan een verklaring van je verloskundige of fysio moet hebben of zo.
Ik zou het gewoon met je baas overleggen. Je kunt beter halve dagen werken dan helemaal niet, toch?

Succes ermee.

Groetjes,
Maike

hoi
ik had al mt de 16 weken last van mijn rug omdat het altijd al een probleem is geweest!
met de 26 weken ging ik opnieuw in de zk toen kwamen er nog bekken problemen bij, heb sindsdien niet meer gewerkt, en heb u de 2 week verlof.

sterkte, ellen

Hoi

Ik heb ook lage rugpijn en loop ook bij de fysio.
Eerst dacht ik dat het van mijn bekken was daar leek het op maar de fysio zei dat het de 4 onderste rugwervels zijn. Ik kan je maar 1 tip geven let op je houding en als je oefeningen mee krijgt bij de fysio doe ze dan ook, ik heb er nl. veel baat bij.
Ik had het al bij 16 weken en het werd alleen maar erger. Nu door de fysio blijft het een beetje stabiel en soms gaat het beter.

Groetjes en veel sterkte
Hennie, 28 weken zwanger!

Hoi,
Ook hier rugklachten, alleen heb ik het links boven zeg maar. Er is ws een wervel '' versleten'' door het werken, en die geeft klachten. Had ik altijd tijdens menstruatie, en nu door het zwangerschapshormoon.
Als vanaf  6 weken ofzo begint het, en gaat na de bevalling weer over. Overdag nauwelijks last van, maar ik kan er s'nachts maar slecht door liggen en dus slapen.
Ik maak het nu voor de vierde keer mee...Heb twee kids, en had het toen ook. Zelfs al de vorige keer toen ik zwanger was, maar dat ging na 8 weken mis..toen had ik het al..Kun je nagaan hoe dat hormoon werkt.
Lastig, maar het is niet anders..
En als dat alles is ..hahaha

Succes allemaal...Groet R

Terug
Bovenaan