rugpijn

A

Anoniem

Guest
hallo,

misschien kunnen jullie me helpen ik heb enorme last van pijn in me onder rug
ik ben ongeveer 9 weken en vrijdag moet ik voor echo
weten jullie misschien wat het is?
ben beetje bang dat het mis gaat
alvast bedankt!!

liefs amanda

Haay,
Ik  ben nu  waarschijnlijk 8 weken zwanger zijn (ik weet het nog niet zeker maar alles wijst erop) en ik heb er ook last van misschien is het wel helemaal niets je lichaam verandert maar je kan het natuurlijk altijd aan je huisarts vragen of aan de vrouw of man van de echo
groetjes

Maybe Baby

Hoi Amanda,

Ik ben nu bijna 29 weken zwanger en heb sinds de 13 of 14de week al last van mijn rug,
Het enige wat werkt is rusthouden en fysio + evt Ostheopathie.
Ik ben vanaf ik geloof 25 weken halve dagen gaan werken, omdat ik op het werk zat te janken van de pijn.
Nu ik dan 's middags 1 tot 2 uur rust op de bank of in bed, echt liggen gaat het beter, maar over gaan doet het pas als hij of geboren is, hoop ik!
En als je zittend werk doet moet je regelmatig wat oplopen, thee.koffie halen, toilet, ff naar buiten, etc ligt er aan wat voor werk je doet wat je nog meer kan doen. Ga bijv. de meest simpele dingen doen zoals copieren en faxen indien nodig.

Hopelijkl heb je er iets aan en wordt het niet zo erg als bij mij, want anders is het nog een lange weg te gaan.
O ja een kussen onder je benen als je op je rug slaapt, dan ligt je rug platter op het matras en rust die meer.

Groetjes Nathalie

hoi paaltje

de rugpijn is na een nacht slapen al bijna weg
ik moet morgen weer naar de verloskundige en vraag aan haar ook wel even wat het kan zijn ben blij dat het nu minder is kon gister niet zitten staan of ligge
bedankt voor de informatie
goeie zwangerschap toe gewenst!!

liefs amanda

Hey, ik ben nu 26 weken zwanger en ik heb ook heeele erge last van rugpijn in mn onder rug aan de rechterkant.. Sinds dinsdag middag..
Gister was het zo erg, dat ik de heledag in bed moest liggen, en ik kon me niet eens omdraaien of bewegen van de pijn,.. K kan wel janken van de pijn echt zo erg is het..
Het heeft ook effect op me buik omdat ik me hele lichaam span door de pijn..

Nu ben ik vanochtend naar de dokter geweest, die zei mij dat ik juist in beweging moet blijven (Wat dus echt niet kan door die pijnlijke steken in me onder rug, + ik ben bang dat ik dan val want ik maak raare bewegingen dan) en dat ik paracetamol moest slikken maximaal 6 per dag  
Ik heb mijn hele zwangerschap nog geen paracetamol in genomen en ik wil het ook liever niet doen,.. het idee maakt me gewoon bang dat het effect heeft op me kindje..

Heeft iemand tips voor me? Of heb je het zelf ook en loop je bij een therapeut?

Bye Bye,..

Hallo tukkerlady en babymomz,

Wat ik gehoord heb is dat het vrij normaal is dat je rugklachten krijgt,
Ik ben over 2 dagen 18 w zwanger en heb er zelf ook al een tijdje last van,
Gelukkig nog niet zo heel erg, Maar vaak wel als ik in bed lig. Vooral als ik op me zij wil slapen(zoals ik altijd slaap)

Wat ook wel wil helpen is dat als je op de bank zit, niet onderuit te gaan zitten want zo belast je je rug alleen maar meer (zoals ik alleen kan zitten) door een kussen achter je rug te leggen. Dat wil ook wel helpen,

En babymomz. Als je zwanger bent mag je maximaal maar 4 paracetamol per dag.
Andere soort mag je niet, Geen asprine ibuprofen ect ect.
Ik zelf slik liever ook geen paracetamol, Maar dat is mijn mening,

Aangezien ik zelf al 3x antibiotica heb gehad tijdens mijn zwangerschap, Wegens blaasontstekingen en een schimmelinfectie..

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben..

Groetjes Dolly

ja het hoort er een beetje bij, ik heb het voornamelijk bij mijn bekken, af en toe schieten de tranen in mijn ogen ervan..

Mijn ervaring is juist dat je je bewegingen afwisselend moet houden, dus niet te lang zitten, niet te lang achterelkaar liggen, niet tillen, niet reiken, niet teveel bukken, maar wel een beetje in beweging blijven, als ik op kantoor zit doe ik elk half uur effe wat te drinken halen voor mezelf (moet toch) en dan maak ik er meteen effe een loopje van.

Ik slik geen paracetamol eer dat ik dat doe moet ik wel heel erg veel pijn hebben en heb een enorm hoge pijngrens dus dat is niet zo snel, het enige waar ik niet tegenkan is hoofdpijn verder maakt me niets uit.

Probeer eens een stukje fietsen, lopen en probeer je rug zoveel mogelijk te ontzien qua klusjes. (eventueel iets van een steunband wil ook weleens helpen, vooral omdat het je helpt rechtop te zitten ipv op je onderrug of met gebogen rug)

Hey..

Ja k heb vandaag een asperine ingenomen en ben toen even gaan liggen op bed,..
Toen ik op ging staan was de pijn er wel maar veel minder,..

Het is een beknelde zeenuw en ik moet van de dokter ook in beweging blijven, wat gewoon soms te veel pijn doet! dan krijg ik van die sgeuten door me hele lichaam

Met 2 weken moet het over zijn,.. zo niet dan ga ik ook gewoon naar een fisio therapeut

Terug
Bovenaan