RUGPIJN

o ik heb af en toe een hele zere onderrug..lijkt wel zo n rug pijn die je kan hebben als je ongesteld bent..maar hoort dit bij de voortekenen van de bevalling???? heb een zeurderige buik maar niet echt dat de buik heel erg zeer doet...en vraag het hier maar want als ik het aan bekende vraag dan worden ze helemaal onrustig en blijven ze bellen om te vragen ..en???

Herkenbaar. Sommige vrouwen (helaas ik ook) hebben ook rugweeen. Ik had tijdens mijn menstruatie ook vaak rugpijn en bij beide bevallingen heb ik flinke rugweeen gehad. Helaas zijn deze moeilijker op te vangen dan buikweeen (voor mij dan) Stevige tegendruk in de onderrug, liefst met vuisten, helpt!!!!!!
Het kan dus zijn dat je voorweeen ook in je rug zitten. Maar als je het niet vertrouwd, altijd even je vk bellen.
succes.

liefs

Hi,

Ik ken geen weeën (heb bij de eerste een ks gehad), maar ik heb wel gehoord van rugweeën en ik heb zwangerschapsyoga gedaan. Daar kreeg je inderdaad ook de tip om je partner je rug te laten masseren (inderdaad met vuisten), maar als het lang duurt en je partner kramp in zijn handen krijgt, zou je ook een tennisbal in je rug kunnen leggen. Verder schijnt warmte te helpen, dus misschien heb je iets van een pittenzak of een rubberen kruik? Mijn yogalerares vertelde dat ze ooit een dame had gehad die zo'n rugweeën had, dat haar man uiteindelijk maar de hak van zijn voet in haar rug had gezet om genoeg tegen druk te kunnen geven.

Heel veel sterkte en succes met je bevalling.

Gr. Tamara
(februari forum)

Hi! Rugweeen ken ik via mijn schoonzus en ze zijn inderdaad niet prettig. Mijn broer heeft met zijn vuisten zo hard in mijn schoonzus haar rug gedrukt, dat ze een hele blauwe onderrug had. Maar zei ze: Liever die druk en die pijn van die vuisten dan de rugweeen! Ik hoop dat we er allemaal geen last van gaan krijgen!

Sterkte en succes!

Terug
Bovenaan