Rugpijn

Hoi Dames,

Ik heb een rare rugpijn, zit achter onder m'n bh bandje en voelt als een steek. Trekt soms helemaal door naar m'n ribben. Het begint meestal rond 11u en duurt de hele dag. Als ik loop of lig gaat te pijn weg. maar met mijn zittend beroep is dit heel vervelend. Weet iemand oefeningen die ik kan doen?
Anders maar even naar de dokter voor een verwijzing naar de fysio ofzo, want dit hou ik niet lang meer vol.

Kan dat niet zijn dat je onderste ribben in de verdrukking komen? Bij sommige vrouwen kan dat pijn doen las ik ergens, en m'n nicht (nu 34 weken) had het ook rond deze tijd in haar zwangerschap. Die ging soms zowat door de grond van de steken en had het ook voornamelijk als ze liep/zat en zodra ze ging liggen trok het weg. Geen idee of dat het bij jou ook is, maar misschien heb je er wat aan.

Dat zou best weleens kunnen inderdaad. Mij VK zei al dat hij erg hoog zit...Wat kan ik er aan doen?Heb jij enig idee? Staand werken achter mijn computer haha...

Haha dat lijkt me ook niet erg comfortabel om staand achter je pc te gaan werken :p
Bij haar lag de baby toen ook heel hoog. Kan zijn dat de baarmoeder er al tegenaan drukt (en dat je kleintje 's morgens een flinke trap tegen je ribben geeft waar je last van krijgt) maar ook dat je maag/lever (afhankelijk van welke kant je last hebt, rechts komt het vaakst voor) tegen je ribben drukt daardoor. Zij kreeg toen het advies om rustiger aan te gaan doen, wat vaker liggend rust te nemen. Vooral 's middags is dat belangrijk. Maar dat wordt voor jou wat lastiger met je werk...
Tillen werd haar sowieso afgeraden, ook geen boodschappentassen etc. Daardoor zet je toch bepaalde spieren onder druk en dat kan ook weer doorspelen op je ribben. Verder heb ik niet echt een tip voor je. Ja je kan eventueel in de gaten houden of je het vooral na het eten krijgt, dan weet je wel bijna zeker dat het je maag is die tegen je ribben drukt.
Sowieso hopen dat de baby snel wat lager gaat liggen. Anders toch je vk bellen, misschien dat zij een tip heeft waar je wat aan hebt..

wat vervelend.misschien kan je de ziektewet in.dit kost je werkgever niks.alles word vergoed als je zwanger ben.dan kan je wat meer rust nemen.ik zou het in ieder geval overwegen als je er dagelijks last van heb.of misschien half in de zietewet dat je nog tot 11uur werkt.sterkte ermee ;-)

Dank je wel. Ik wil alleen echt niet stoppen met werken. Vind mijn werk veel te leuk...Misschien inderdaad met mijn VK bellen zoals Jess zegt.

Ga ook wel even kijken of er bepaalde oefeningen zijn.

En ik ben bij de fisio geweest. Heb een ontsteking in de aanhechting van mijn rib naar mijn ruggenwervel. Komt doordat de rug nu zwaarder belast wordt.
Heb oefeningen meegekregen en hij gaat de volgende x masseren. Hopelijk verminderd de pijn en anders adviseert hij me idd minder te gaan werken...

Terug
Bovenaan