rugslapen?

He allemaal,

Ik heb even een vraag, marg je nu wel of niet op je rug slapen. Volgens mij heb ik ergens gelezen dat dat niet goed zou zijn. Maar ik kom anders niet in slaap, op mijn zij heb ik last van mijn buik (ben normaal een zijslaper)
Weten jullie het?

Groetjes Janneke

hoi,

ik heb hetzelfde probleem. Ik slaap altijd op mijn zij maar nu ligt dat niet zo lekker meer.
Ik had ook gehoord dat op de rug slapen niet goed is. Maar dat is niet helemaal waar.
Als je helemaal plat ligt op je rug is dat idd niet echt goed voor de baby. Het bloed komt dan niet goed bij de baby. Maar dat is heel simpel op te lossen (dit advies kreeg ik van mijn verloskundige en van de zwangerschapsgym) leg een kussen of zo onder je benen. Bovenbenen of  net onder je kont zodat je benen niet plat liggen maar een beetje gebogen. Zo kan je bloed goed doorstromen en kan je gewoon op je rug liggen.
Ik doe het ook en ik nog de kleine hebben er last van. Maar het lucht wel op om een keer op je rug te slapen inplaatst van je zij.

Dus, slaap lekker.

Groetjes Jeanine

Hier heb ik nog niet eerder van gehoord. Ik moet zeggen dat ik het niet meer lekker vind om op mijn rug te liggen. Ik krijg het dan benauwd vanwege mijn buik.

Als je op internet gaat zoeken, dan kom je het wel tegen. Het schijnt dat als je op je rug slaapt, op enig moment je buik de (slag)aders die naar je benen lopen gaat dichtdrukken. Met als gevolg tintelende benen.
Maar daarnaast zou je ook op je rechterzij moeten slapen, aangezien dit het beste is voor de doorbloeding van de placenta... Je kunt wel bezig blijven! Ik slaap zelf op mijn linkerzij, andersom kan ik echt niet slapen.

Nog een tip als je niet meer lekker op je zij ligt: gebruik een borstvoedingskussen om je bovenste knie te ondersteunen (en eventueel je buik). Werkt bij mij perfect!

Ik heb net zelf een paar weken doorgebracht in het ziekenhuis en daar zijn al die vragen ook wel voorbij gekomen. Op je rug slapen is niet zo heel erg alleen niet te lang omdat de baby op je organen ligt. Als je op je zij wil slapen kan je het beste de zij nemen waar het ruggetje van je baby ligt.

Groetjes

He allemaal,

bedankt voor jullie antwoorden! Ben al druk bezig geweest met kussens enzo, maar het wil niet lukken. Op mijn zij blijf ik pijn houden in mijn andere zij en in mijn buik.
Dus elke nacht eindig ik toch weer op mijn rug, ik kom anders niet in slaap...

Groetjes Janneke

Terug
Bovenaan