ruikende urine

onze zoon is een tijdje geleden ziek geweest(ja ziek een paar dagen hangerig en koorts.)toen had hij al vaker ruikende urine.dehuisarts zei dat d\at gewoon sterk geconsentreerde urine was.denk door transpireren en toch niet echt heel goed drinken.maar nu drinkt hij toch echt zijn flessen leeg en nog echtra sal daarnaast en ik vind nog de urine erg ruiken.herkent dit iemand?zou het ook misschien door de voeding kunnen komen?onze zoon is nu bijna 9 maanden.
 
Hoi,

Ik zou toch eens na laten gaan bij de dokter of hij geen blaasonsteking heeft.
Zo wie zo vind ik dat de dokter dat even uit had moeten sluiten.
Want ruikende urine bij jongetjes kan duiden daar op.
Omdat hij bij jongetje bijna niet voorkomt denken artsen er niet zo snel aan.
Maar blaasonsteking bij jongens is erger als bij meisjes.
Dus als je het niet vertrouwd even ze urine laten checken.

Bobbian
 
Hoi Peggy,

Mijn zoontje is nu 7 maanden en ik vind dat zijn urine altijd sterk ruikt.
Ik ruik als hij bijv. mij me op schoot zit of hij geplast heeft of niet.
Heb het er weleens met andere overgehad en dit schijnt wel vaker voor te komen.
Of we hebben gewoon een goede neus dat kan natuurlijk ook. haha.

Ik heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan dat hij iets van een blaasontsteking zou kunnen hebben.

Gr. Kim
 
hoi,

Ik wil graag ff reageren op de blaasontsteking...
Babies hebben zelden blaasontsteking , en als ze al blaasontsteking hebben dan hebben ze koorts en zijn ze niet fit.
Ruikende urine kan door voeding komen, maar ook dat je kindje netniet genoeg drinkt.
Mijn dochtertje had dat ook, nadat ik haar wat meer water in het flesje deed was het zo over....
Dus als je kindje koorts heeft, zou ik in elk geval een plaszakje ophalen bij de ha en de plas laten controleren, is dit niet het geval, probeer eerst eens wat meer vocht...

Je moet uiteraard doen wat je hart je ingeeft...als je twijfelt kun je altijd de ha bellen voor een afspraak.
Balen he...dat ze nog niet kunnen vertellen wat ze hebben/voelen...?

succes Door1
 
<p style="text-align: left;">Hoi Door1,</p>
<p style="text-align: left;">wat je zegt is niet helemaal waar. Mijn dochter had toen ze 5 weken oud was ook sterk ruikende luiers maar geen koorts, at en sliep prima. Na de kweek bleek ze toch een kleine blaasontsteking te hebben.</p>
<p style="text-align: left;">Nu is ze bijna 9 maanden oud weer geen koorts wel moe en sterk ruikende luiers. Vaak is het wel een teken voor blaasontsteking als ze ook koorts hebben maar dat is niet in alle gevallen zo.</p>
<p style="text-align: left;">precies wat je zegt: wat je hart je je ingeeft. Altijd actie ondernemen bij twijfel! Ze zijn nog zo kwetsbaar</p>
 
Terug
Bovenaan