Ruim 10 mnd oud en helemaal geen fles meer willen!!

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Mijn dochtertje is nu ruim 10 maanden dus en sinds een week weigert ze de flessen. Die van tussen de middag (bij het brood) en de laatste rond 19.00 uur.

Nu mag die laatste fles er wel af dus dat is niet zo erg maar ze krijgt nu eigenlijk alleen nog maar 's ochtends pap (met opvolgmelk er standaard in). Verder dus diksap en verder niets.

Wel geven we haar nu meer yoghurt 's avonds en daar doe ik nu een paar scheppen opvolgmelk in.

Aangezien geadviseerd wordt dat een baby pas bij 1 jaar over mag op gewone melk weet ik niet zo goed of ze nu wel genoeg voedingsstoffen (wat dus in die melk zit) binnen krijgt en wat ik nu dan tussen de middag moet geven.

Kan ik haar nu al een tuitbeker gewone melk geven bij het brood?

Ze krijgt wel kaas en zo dus wel genoeg zuivel.

Alvast bedankt!

Groetjes,
Rosanne

hoi hoi

ik geef sverre al weer 1 jaar ook melk in een tuitbeker hij snapt het nog niet maar ik hou de beker gewoon vast. anders ligt hij binen 2 sec op de grond. hahahahah

ik geef sverre nog wel soja ivm koemelk. maar ga binnen kort het cb bellen en mischien kunnen we dan over op normale dingen proberen.

en als ik sverre een fles geef gaat hij lopen klooien dus bij mij echt een tuit beker.

nou doei doei lucy

Je kunt ook karnemelk of yoghurtdrank geven. Ik geef zelf bijv optimeldrink bij de lunch. Ik geef het in een zachte tuitbeker of rietjesbeker.
Of je kunt voor de smaak een klein beetje diksap of vruchtensap erdoor doen.

Misschien werkt het!

Groetjes, Yvette

Ik ben vanmorgen bij het CB geweest. En ze mogen in principe over op de gewone melk (half volle). Alleen moeten we er dan aan denken vit D er apart bij te geven. Ze moeten ongeveer 300 ml melkproducten binnen krijgen (incl toetjes ed).
Dus volgens mij kan je gewoon stoppen!

Hoi Rosanne,

Lars (net 1) drinkt al geruime tijd melk uit een tuitbeker (een gewone of een anti-lek). Hij krijgt 's ochtends pap in een fles, omdat we dat gewoon gemakkelijker vinden.
Tussen de middag krijgt meneer melk van het merk MinusL (daar zit bijna geen lactose in). De vit. D zit voor hem in de Nutrilon Soya, waar we de pap mee aanmaken en in de kinder-Omega, die ik door de pap heen meng.
Enne ... met dit soort belangrijke vragen, kun je gewoon bij het CB terecht. Vinden ze helemaal niet erg.
Groetjes en succes met de heerlijke eigenwijze buien van je wondertje !

Marijon

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie tips.

Madam wilde zelfs melk niet uit de tuitbeker drinken maar gewoon uit een beker. En dat met 10 maanden . Dus nu krijgt ze tussen de middag melk uit een gewone beker gevoerd. (Terwijl ze diksap gewoon uit de tuitbeker drinkt).

Daarnaast extra yoghurt 's avonds met een paar schepjes opvolgmelkpoeder er door en dan 's ochtends de pap met opvolgmelk. Volgens mij komt ze zo wel aan de benodigde hoeveelheid. De laatste fles is er nu dus af.

Volgens mij moet het zo wel goed gaan en als ik door de laatste pak heen ben krijgt ze gewone melk.

Groetjes,
Rosanne

Hoi Rosanne,

Had vanmiddag nog even het CB aan de lijn en zij gaven aan dat ze met 10 maanden minimaal 500 ml zuivel nodig hebben, dus opvolgmelk, yoghurt en alles bij elkaar dus. Als je pap geeft, een beker melk en een bakje yoghurt kom je daar volgens mij zat aan.... Dus wat betreft zit je goed:)
Wou ik je gewoon nog ff laten weten, groetjes Yvette

Hoi Yvette,

Bedankt voor je reactie.

Helaas wil mijn dochter nu weer niet uit de beker drinken. Het enige wat ze nu nog krijgt is 's ochtends pap en 's avonds yoghurt (waar ik opvolgmelk doorheen doe).

Waarschijnlijk krijgt ze dus te weinig . Ze wil wel diksap drinken.

Ik ga het CB bellen om na te vragen wat we nu moeten doen.

Groetjes,
Rosanne

Terug
Bovenaan