Hallo Gerdientje,
Ik heb met ongeveer 6 weken lichtrose bloedverlies gehad. De dagen erna had ik steeds bruin bloedverlies (oud bloed). Ik was behoorlijk in paniek en heb ook direct de vk gebeld. Zij zei ook dat het niets hoefde te zijn. Ik moest het even aankijken. Het zou een ander verhaal worden als ik echt buikkrampen zou hebben en helderrood bloedverlies. Dit heb ik niet gehad. De vk heeft mij gelukkig wel naar een echocentrum gestuurd en daar bleek alles goed te zij, sterker nog...ik heb twee hartjes gehoord. Afgelopen week met 8 en halve week had ik het weer een beetje. Ik heb 22 april een afspraak bij de gynacoloog. Ik probeer mij niet zo druk te maken zolang het maar bij een beetje lichtrood bloed blijft. De vk heeft mij verzekerd dat als het een miskraam is, dat je dat echt merkt dmv buikkrampen en echt helderrood bloedverlies. Daar ga ik dan maar vanuit. Ik hoop je een beetje gerust gesteld te hebben. Als je gaat zoeken op internet blijkt het ook heel vaak voor te komen. Je baarmoeder is ook heel erg doorbloed nu. Dus zelfs gemeenschap kan bloed veroorzaken. Heel veel sterkte in deze onzekere tijd,
Groetjes Peet
(lotgenootje)