ruim 17 weken en al een paar uur harde buiken!!!

Hallo mama's

Ik ben zwanger van de tweede en heb de laatste paar uur echt last van harde buiken.
Nou had ik dat ook in mijn eerste zwangerschap vanaf ongeveer 23 weken en volgens de verloskundige had dat al te maken met het voorbereiden voor je bevalling. Maar toen had ik het af en toe.
Nu heb ik het al een paar uur om de zoveel tijd. Geen weeen hoor.   Nou loop ik onder behandeling van de gyn en vind dat zo'n stuk meer hoogdrempelig. Bel je veel minder snel.
Wie kent dit.

Groetjes

Hoi Suno,

Ik kan me voorstellen dat je je gyn liever niet belt om eigenlijk alleen maar even gerustgesteld te worden, daar zit inderdaad toch een hogere drempel dan bij de VK.
Ik heb vanaf 16 wk. ook vrij veel last gehad van harde buiken: als ik iets van de grond opraapte, als mijn broek/riem te strak zat, als ik me te druk maakte... Later in de zwangerschap werd dit veel minder, ik weet dat dit eigenlijk niet zo 'hoort', maar bij mij ging het zo. Zolang je er geen andere klachten bij hebt (pijn, bloedverlies ed.) denk ik niet dat je je er druk over hoeft te maken.

Sterkte!

Hoi,

Ook ik had al vrij vroeg last van harde buiken.Soms heb ik het een hele middag en moet dan echt even gaan liggen en rust nemen.
Mijn vk vertelde dat het bij een 2de zwangerschap eerder kan komen en vaker, omdat je buikspieren al een keer zijn opgerekt en dus je baarmoeder minder goed ondersteunen.
Misschien een idee om een ondersteunende slip of buikband te dragen.
En net zoals mijn voorganger vertelde, zolang het niet sneller elkaar opvolgt en je geen bloedverlies hebt, hoef je je geen zorgen te maken.
Ik hoop dat je zo wat geruster bent en anders gewoon de gyn bellen, de mensen achter de bali kunnen je misschien ook gerust stellen.

sterkte ermee

Hallo meiden,

Bedankt voor jullie reactie.

Bij mij is het helaas iets anders als jullie situatie. Ik ben namelijk zondagavond  naar het ziekenhuis gegaan en ze vonden het niet zo goed. Ik moest vanavond terug komen om te kijken of er verschil in verstrijking van de baarmoedermond zat. Want bij mij leken het echt op weeen volgens de gyn. Ik had niet echt weeen pijn hoor.Helaas is in de twee dagen de harde buiken niet veranderd, maar gelukkig is de baarmoedermond niet verstreken. Verder is het afwachten, want meer als proberen mij te geruststellen kunnen ze niet. Als het fout gaat, kunnen ze daar niks aan veranderen. En dat is het lastigste om te accepteren, vind ik. Ze kunden niks. Maar goed, het gaat tot nu toe goed en blijven daar ook van uitgaan!!
Maar bedankt voor jullie geruststellende woorden.

Groetjes

Ik ben bang dat rusten het enige is wat je kunt doen om je buik wat rust te gunnen. Ik had zelf een week of drie ineens pijnlijke harde buiken. Bij mij hielp rustiger aan doen wel. Ik heb nu hooguit twee of drie harde buiken per dag en ze zijn ook niet meer pijnlijk.

Ik hoop voor je dat het allemaal goed gaat!

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan