Ruim 2,5 week overtijd maar niet zwanger???

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Ik heb een vraag en misschien kunnen jullie mij helpen.
Ben sinds februari gestopt met de pil en willen graag een tweede kindje. Onze dochter, Sophie is nu bijna 1,5 jaar oud. Met haar heeft het ca. 9 maanden geduurd voor ik zwanger was.
Ik ben inmiddels 2,5 week overtijd, had 24 juli ongesteld moeten worden en ik ben altijd al regelmatig ongesteld. Kan een dag schelen, maar meer niet. Maar nu nog steeds niet!
Heb inmiddels 2 testen gedaan (digitaal van Clearblue) en beiden gaven aan dat ik niet zwanger ben.
Maar het is zo gek, ben nog steeds niet ongesteld!
Ben wel erg moe (kan ook werk zijn) wat erop zou kunnen wijzen maar het geen last van misselijkheid. Dat had ik van mijn eerste zwangerschap wel heel erg, de hele dag door.

Kunnen jullie misschien advies geven hierover? Erg frustrerend.

Dank je wel!

Hoi Maaikemat,

Ik wil je niet ontmoedigen maar ik had ook 24 juli mijn NOD. Heb 2 testen (1 op 26 juli en 1 op 30 juli) gedaan, beide negatief. En vanmorgen ben ik dus ongi geworden. Terwijl ik ook geen ongi klachten had of zo. Ineens was ik ongi!

Nu is dit mijn eerste ongi nadat ik gestopt ben met de pil eind juni. Dus vandaag was ik toch wel opgelucht dat ik eindelijk ongi werd. Kan ik tenminste door naar ronde 2.

Waren je vorige cyclussen wel regelmatig? En rond de 28 dagen?
Succes meid!

X hopje

Ja, wat is de regelmaat van de pil toch altijd heerlijk. als je ermee stopt gaat de natuur zijn gang en dan kan het soms zijn dat alles er wat langer over doet dan jij verwacht. Heb ik ook een paar keer gehad. De ene keer op tijd, vooral de eerste maanden na het stoppen met de pil. alsof je lichaam die regelmaat nog even aanhoudt, Ik kon het op de dag af voorspellen. daarna werd het een stuk minder. Soms 3 dagen over, maar meestal meer, 5 dagen 10 dagen soms bij 14 dagen. Leuk hoor, niet dus want je denkt elke keer: zou het toch? bleek het  niet zo te zijn.  Balen dan weer natuurlijk en dan komt je ongi ook nog eens niet waardoor je geen nieuwe start kunt maken. Ik vond het altijd een ramp, wan je houdt ook een beetje hoop. misschien toch een lange cyclus en ben ik nog maar kort zwanger. Ja, maar meestal zijn die testen echt wel goed hoor. Dus ik denk dat je vanzelf weer ongesteld wordt. Balen dus.
oorzaken van het uitblijven van de menstruatie kunnen zijn: langere cyclus, maar ook stress, vakantie, ander eten. Heeft allemaal invloed.

Succes dus... en stiekem hoop ik met je mee dat je toch zwanger bent.

Terug
Bovenaan