ruim 4 maanden oud...

en nog steeds krijgt onze zoon 6 voedingen per dag. Heel soms zijn dit er 5 maar meestal: 3 flessen van 180 cc en 3 keer bv.
Zijn er meerdere kinderen van ruim 4 maanden die nog zoveel drinken?
Ik lees hier vaak dat kinderen rond die leeftijd soms nog maar op 4 voedingen per dag zitten!!??
 
hoi helga,

nou van al die verhalen moet je je niet al te veel aantrekken hoor, als je kind nog 6 flessen wil, moet je hem die m.i. lekker geven. Die behoefte wordt vanzelf minder hoor. Kim wilde ook opeens van de ene op de andere dag geen 6 flessen meer. Ik weet niet hoe oud ze toen was, maar ach, hij zal wel honger hebben toch? anders drinkt ie echt niet zoveel hoor.

gr sandra (mv kim 8 mnd)
 
Hoi Helga,

4 flessen, dat klinkt we ideaal......

Mijn dochtertje is nu 4 maanden en krijgt ook vaak 6 voedingen per dag, maar dat komt doordat ze haar flessen vaak niet leegdrinkt en dan maar 120-150 cc per keer binnenkrijgt. Dan heeft ze dus ook vaker honger.
Op sommige dagen drinkt ze beter, 180-200 cc per keer, en dan hoeft ze maar 5 voedingen.

Bij jou gaan de flessen wel goed op, dus ik denk dat hij aan de borst niet zoveel drinkt of misschien gewoon zuigbehoefte heeft. Toen ik nog borstvoeding gaf, wilde mijn dochtertje de hele dag wel drinken, maar nu ik flesvoeding geef, is dat vervangen door de fopspeen (eerst wilde ze die nooit, maar nu altijd wel).

In ieder geval is het gewoon per kind verschillend. Wel lastig voor je (en voor mij), maar niet veel aan te doen denk ik. Bij mij helpt het niet een vast schema aan te houden, dus blijf ik gewoon die 6 voedingen geven. In totaal krijgt ze toch niet teveel binnen, dus helemaal niet erg!

Groetjes, Pam
 
mijn dochter is nu 5 maanden en heeft nog steeds 6 voedingen op een dag (borst).
Ze doet het er goed op dus ik laat het gewoon lekker zo voor je het weet drinken ze uit een tuitbeker en zeuren ze om cola!
 
Terug
Bovenaan