ruim 4 uur hoesten

Hallo allemaal,

Marissa is verkouden maar vannacht sloeg alles. Ze heeft ruim 4 uur lang aan een stuk door gehoest. Ze hoeste steeds slijm op en moest dat weg zien te krijgen maar dan was de volgende hoestbui er alweer. Zo erg heb ik het echt nog nooit meegemaakt. Volgens mij heeft ze nu ook verhoging want ze voelt warm aan. Vanmiddag ga ik even met haar naar de dokter ben benieuwd wat die er van zegt

liefs Linda

Getsie, wat rot!
Kyan hoest op het moment ook echt zo'n kriebelkuchje, soms wel slijm soms niet.
Misschien voor vannacht even een uitje snijden voor onder haar bedje?

Laat je nog even weten wat de dokter zei??

Groetjes Sas
en een beterschapsknuffel voor Maris!

Hoi Linda,

Misschien een kleine tip voor de volgende keer (al hoop ik dat die nooit komt) als ze zo'n aanval heeft. Lekker met haar op de badkamer gaan zitten en de kranen helemaal open draaien op zijn heetst (overbodig: KIJK UIT DAT ZE NIET BIJ HET WATER KAN). De badkamer zal zich snel vullen met stoom en door de vochtige lucht zal het hoesten waarschijnlijk minder worden.

Arme kleine meid. Ik hoop dat de dokter iets voor jullie heeft vanmiddag.

Dikke knuffel,
Karin en Bas

Hoi Linda,

Bovenstaande tip kreeg ik ook ooit voor mijn nichtje die zo last had van het hoesten. Het leek mij onzin om zo op de badkamer te gaan zitten met de kranen open, maar het helpt echt! Dus het is het proberen waard hoor!
Misschien vinden anderen het overdreven maar wel goed dat je naar de dokter gaat, want je kent mijn verhaal vast nog wel van onze buurkinderen die kinkhoest bleken te hebben...ook al waren ze er voor ingeent. Dat virus komt op uit Belgie en dan hoesten ze ook vooral s nachts. Gelukkig kunnen kindjes van onze leeftijd die hoest wel al aan (maar baby's niet). Niet om je onnodig ongerust te maken, maar ik vind altijd "je kan maar genoeg weten", toch?

Hoop dat je eruit komt met de dokter en dat het meevalt! (en nog succes met het stoppen met roken)

Groetjes Babybelle

idd, dat van die badkamer en de hete kraan opendraaien werkt goed.....
dit helpt ook goed bij valse kroep en de gewone kroep en ook een tip is om het hoofdeind van het bedje wat te verhogen zodat het slijm niet zo makkelijk het keeltje kan inlopen..... Bram heeft het namelijk vaak benauwd gehad doordat hij asmatisch is en zijn hoofdeind staat bijna altijd hoger dan zijn voeteneind

liefs ilona

Ik heb toevallig vandaag de dokter gebeld ivm de mexicaanse griep omdat Mette ook zo beroerd is. Die zei dat kenmerken van die griep veel hoesten en benauwdheid in de lingen zijn dus het is heel goed dat je een afspraak hebt gemaakt. Ben benieuwd wat eruit komt. Het zal vast niet meteen die mexicaanse griep zijn maar even laten onderzoeken voor de zekerheid is altijd verstandig.
gr.Ing

Terug
Bovenaan