Ruim 7 maanden en ineens weer spugen??

Hoi,

Björn is nu ruim 7 maanden en heeft altijd veel gespuugd. Maar dat ging de laatste maanden enorm goed. Nu begint het ineens weer! Vooral zijn avondhapje komt er meestal uit. Het gebeurt tijdens het spelen en hij heeft er zelf geen last van maar het is wel heel vervelend.

Iemand een idee hoe dit komt (behalve dan het spelen) en tips om dit te voorkomen? Ik moet erbij vertellen dat hij de laatste weken altijd een potje krijgt 's avonds omdat we in een erg drukke tijd zitten en zelf pas laat kunnen eten. Misschien moet ik dit toch maar veranderen en eerder met hem gaan samen eten dus hem met de pot mee laten eten??

groetjes Monique, mama van Björn (26-01-2005)
 
Hoi Monique,

Kan me niet voorstellen dat het aan het potje ligt,
mijn zoontje is nu ook   7 maand en spuugt inderdaad nu ik erover nadenk ook meer vooral inderdaad tijdens het spelen. Misschien toch even goed laten uitbuiken in de wipper?

groetjes bianca
 
kan je hem niet 's middags al die groentenhap geven?
en 's avonds een flesje met rystmeel?
en anders zou ik inderdaad zeker ervoor zorgen dat hy zeker een boertje laat na de maaltyd en voor het spelen.
succes
 
Hoi,

Youri heeft eigenlijk nooit gespuugd, maar nu begint hij van tijd tot tijd ook te spugen. Hij is 7,5 maand. Vannacht had hij wat melk gespuugd. En anders is het wel wat groente of zijn bord pap.

Hij wordt natuurlijk wat wilder in het spelen is mijn idee. En dan komt er wel eens makkelijk wat terug. Ik probeer hem ook even rustig te houden als hij net gegeten heeft, maar dit is wel eens moeilijk omdat hij geen geduld heeft.
Het zal wel weer over gaan zeker? Hij zal waarschijnlijk zelf nog  de connectie moeten leggen tussen eten en spugen -> even rustig doen, zoals wij dit ook doen.

Zeker nu ik lees dat meerdere kindjes hier last van hebben, ben ik er een stuk geruster in dat het er wel bij zal horen.

Uitbuiken lijkt mij de enige oplossing, maar ik kan het natuurlijk mis hebben :)

Groetjes,
Maike
 
Hallo allemaal,

Het zal dus echt door het spelen komen, alleen is ook Björn erg ongeduldig om te gaan spelen na het eten. Ik zal hem dan maar voor de tv moeten zetten ofzo (teletubbies werkt wel)

Wat ik ook nog zou kunnen doen is zijn warme maaltijd 's middags en 's avonds de boterham, als het allemaal niet helpt.

Bedankt voor de reacties!

groetjes Monique, mama van Björn (26-01-2005)
 
Hallo daar,

Mijn dochtertje van 8 maanden heeft altijd veel gespuugd. Met het gebruik van Nutrilon AR ging het een stuk beter, maar met 6 a 7 maanden (fruit en groentehapjes) was het weer raak. Volgens het consultatiebureau heeft het te maken met de fase en ontwikkeling van het kindje. Omdat het waarschijnlijk veel tijgert of rolt en het afsluitklepje tussen de slokdarm en maag nog niet goed ontwikkeld is komt er steeds druk op te staan en komt dus het eten terug. Stel je voor dat je zelf net een volle buik hebt, geen klepje dat het eten tegenhoudt en wel op je buik gaat bewegen of op je kop gaat hangen . Volgens het consultatiebureau wordt het minder als je kindje gaat zitten en gaat het waarschijnlijk over als hij/zij gaat staan. De druk op het klepje wordt dan veel minder en het klepje zelf is steeds beter in staat om de slokdarm af te sluiten.

Hopelijk hebben ze gelijk en wordt het dus vanzelf minder. Suc6 ermee!
Groet, Lies-Anne
 
Hoi Monique,
Niek is even oud als jouw zoon (25/1/05) en heeft altijd al veel gespuugd, hij is dan ook een heerlijk druk en  bewegelijk mannetje.  Sinds ik fruit en groente geef (meestal een potje) spuugt hij ook weer meer. Nou doe ik sinds een paar weken Johannesbroodpitmeel door zijn hapjes en dat werkt heel erg goed. Ik deed dat eerder altijd door zijn melk (nu gebruik ik Friso comfort en daar zit jbp al in) en ik had nog een pak staan, ik dacht ik probeer het gewoon...Nu spuugt hij af en toe nog wel  wat maar niet meer zijn halve maaltijd zoals eerst. Succes met Björn.
Groetjes Ellen
 
Hoi!

Ja Björn heeft ook altijd veel gespuugd dus zijn klepje zal wel niet zo ontwikkeld zijn nog. Nu hij een paar dagen geleden fanatiek is begonnen met staan is het inderdaad minder! Nou ja, geduld dus maar. En jbp is zeker ook een goeie tip!

groetjes
Monique, mama van Björn (26-01-2005)
 
Terug
Bovenaan