Ruim 7 maanden: hoe vaak borstvoeding?

Hoi allemaal,

Mijn dochterte is ruim 7 maanden en krijgt nog steeds borstvoeding (zijn er nog meer moeders onder jullie die dit doen?).
Op de dagen dat ik werk, krijgt ze overdag afgekolfde melk uit een flesje, soms aangevuld met Nutrilon.

Dit is haar gewoonlijke schema:

Tussen 6 en 7 uur: borstvoeding
9 uur: fruithapje
11 uur: afgekolfde borstvoeding met 2,5 eetlepel Nutrix erdoor
15 uur: borstvoeding
18:30 uur borstvoeding
19:30 uur groentehapje
Op verzoek: tussen 22 en 23 uur borstvoeding

Is dit teveel denken jullie?

Ze slaapt van jongs af aan vrijwel iedere nacht goed door en is niet te dik. Wel zit ze boven de gemiddelde curves van het CB.

Ik hoor graag jullie tips. Welke voeding kan ik het beste als eerste laten vervallen? Ik hoor zoveel tegenstrijdige verhalen, dat ik het soms even niet meer weet..........

Bedankt alvast!

Groetjes, Susanne
 
hoi hoi
mijn zoontje is nu bijna 9 maanden en ik geef ook nog steeds bv.
toen hij 7 maanden was had hij het volgende schema:

7uur bv
8uur slapen
10uur fruithapje
11:30 pap van 180ml water, 6 schepjes en bambix
12:30 slapen
15:30 wat te drinken en eventueel een koekje
17:00/17:30 ongeveer 200 gram zelfgemaakt warmeten
19:00 in bad
19:30 bv
20:30 naar bed

toen hij 4.5 maanden was hebben we de voeding van 22:30 laten vallen en kreeg hij ipv bv, nutrix pap om 11:30uur.
toen hij 6 maanden was hebben we de voeding van 15:30 laten vallen omdat hij toen voldoende groente at 's avonds.
toen hij 7 maanden was kreeg hij bambix

ik geef dus nog maar 2 keer bv. is wel heel handig ivm werk enz.

hoop dat je er wat aan hebt.

groetjes bianca
 
oja en sorry dat ik het zeg maar ik vind het groentehapje wel op een laat tijdstip zitten, hoor meestal dat er of een bv of een kv als laatste wordt gegeven.

groetjes bianca
 
quote: Mama van Dylano reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('30-06-2005 22:51:21'));

oja en sorry dat ik het zeg maar ik vind het groentehapje wel op een laat tijdstip zitten, hoor meestal dat er of een bv of een kv als laatste wordt gegeven. en ze mag vanaf 7 maanden bambix, zit meer smaak aan.

groetjes bianca



 
Met 7 maanden kreeg mijn dochtertje het volgende:
8.00 uur borstvoeding
12.00 uur fruit
16.00 uur groente
19.00 uur borstvoeding
 
Na die 7 maanden ben ik gestopt met borstvoeding en nu krijgt ze eigenlijk hetzelfde alleen op die tijdstippen kunstvoeding.
Misschien heb ik qua eten en drinken een modelkindje maar de groente zou ik inderdaad ook niet zo laat geven en misschien kun je een voeding vervangen door een flesvoeding??
Succes
 
quote: Goony schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('30-06-2005 20:51:51'));

Hoi allemaal,

Mijn dochterte is ruim 7 maanden en krijgt nog steeds borstvoeding (zijn er nog meer moeders onder jullie die dit doen?).
Op de dagen dat ik werk, krijgt ze overdag afgekolfde melk uit een flesje, soms aangevuld met Nutrilon.

Dit is haar gewoonlijke schema:

Tussen 6 en 7 uur: borstvoeding
9 uur: fruithapje
11 uur: afgekolfde borstvoeding met 2,5 eetlepel Nutrix erdoor
15 uur: borstvoeding
18:30 uur borstvoeding
19:30 uur groentehapje
Op verzoek: tussen 22 en 23 uur borstvoeding

Is dit teveel denken jullie?

Ze slaapt van jongs af aan vrijwel iedere nacht goed door en is niet te dik. Wel zit ze boven de gemiddelde curves van het CB.

Ik hoor graag jullie tips. Welke voeding kan ik het beste als eerste laten vervallen? Ik hoor zoveel tegenstrijdige verhalen, dat ik het soms even niet meer weet..........

Bedankt alvast!

Groetjes, Susanne


Hoi susanne,

Je schema ziet er goed uit hoor.
Ik zou alleen de groente hap eerder geven. Tenzij jullie altijd zo laat eten en je dochtertje straks ook rond die tijd mee gaat eten. Als dat niet zo is zou ik het schuiven richting jullie etens tijd.Zo rond 18.00 en dan wat voor het slapen gaan nog een slokje bv?

Dat is hoe ik het deed. Mijn dochtertje is ondertussen 20 maandne (morgen) en krijgt nog steeds de borst!
groetjes




 
Terug
Bovenaan