ruim 8 maanden en melk weigeren

Beste mama's,

Mijn zoontje van nu ruim 8,5 maand drinkt erg slecht z'n melkflessen sinds ruim een week. Hij krijgt er nog 3: 's ochtends pap, drinkt ie de helft van (= 100cc), tussen de middag bij de boterham, drinkt ie nog maar 90 cc en 's avonds voor het slapen gaan nog eens 100cc dus weer de helft. Tussendoor wil hij wel wat diksap, maar dat voedt natuurlijk niet zo. Groenten, fruit en brood gaat wel goed. Hebben jullie dit ook meegemaakt of weten jullie wat ik kan doen? Volgens mij moet hij wel nog een halve liter opvolgmelk per dag krijgen en dat haal ik echt niet.... Of is hij nu op een leeftijd dat het wel wat minder kan. Ik vind namelijk al dat die kleintjes zoveel eetmomenten op een dag hebben. Hoe ervaren jullie dat? Ik zie uit naar jullie reactie!

Groetjes
 
Hoi hoi,

Ik heb ook een zoontje van ruim 8,5 maand.
Zijn schema is als volgt:
7.30/8.00 uur 200 cc met bambix
(hierdrinkt ook maar de helft of 150 van op!!!)
10.30 uur fruithap
13.00 uur 2 boterhammetjes met 100 cc melk
(drinkt hij ook niet altijd op)
15.00 uur flesje thee of sap
17.00 uur groente met toetje
20.00 uur 200 cc dit drink hij wel helemaal.

Volgens mij worden gewoon de eetbehoeftes van kindjes wat minder naarmate ze ouder worden. Ik merk dat ook heel duidelijk aan Tijn.
Hij is tevreden; slaapt goed door dus ik vind het dan eigenlijk wel goed.
Ze geven zelf heel duidelijk aan wanneer ze genoeg hebben.

Hopelijk heb je wat aan mijn antwoord.
Groetjes.......
 
Hoi Judith,

Dank voor je antwoord. Inmiddels is Gijs al een week ziek, eerst erg verkouden en nu oorontsteking met koorts. Dus het niet willen drinken zal wel een reden hebben gehad.... Gelukkig lijkt hij nu weer wat op te knappen en hopelijk komt zijn eetlust ook weer terug. En als hij dan wat minder drinkt, ook prima, hij geeft inderdaad zelf aan of er iets is. Dat blijkt maar weer!
Groetjes, Susan
 
Terug
Bovenaan