ruim 9 maanden en nog steeds niets dan alleen zitten en rollen

hallo

mijn zoontje is nu 9 1/2 maand oud.
hij heeft een moeilijke start gehad.
hij kan eindelijk zelfstandig zitten en rollen maar daar heb je het ook mee gehad.
kruipen doet ie niet tijgeren ook niet of iets wat er maar op lijkt.
is hij door de moeizame start trager dan andere kinderen of neemt ie er gewoon de tijd voor?
het liefst staat ie als je hem vast hebt maar ga niet de hele dag vasthouden zodat ie kan staan.
het loopstoeltje vind ie geweldig maar daar zet ik hem liever niet te vaak en te lang in.
heeft iemand hier ook ervaring mee het lijkt namelijk wel dat ie zich verveelt en meer wil dan dat ie kan

groetjes josje
 
hoi josje,
ons zoontje is nu 10 maanden, maar doet ook nog niks anders dan rollen en zitten. staan kan ie wel, in de box en aan een lage tafel,zonder dat je hem vast houd. maar optrekken, kruipen, tijgeren doet ie ook allemaal nog niet. laatste tijd zit ie wel op handen en knieen. hij wil ook meer dan dat ie kan, dat merk ik ook wel. maar een kindje moet er klaar voor zijn om iets te kunnen. en het hem leren of stimuleren werkt niet. ik heb hem zovaak op de buik op de grond gelegd, met een speeltje net buiten bereik. het enige dat hij deed was ernaar kijken. niks geen beweging. helaas. geduld hebben denk ik...
 
Het ene kind is daarin sneller dan het andere kind. Hier moet je je niet al te druk om maken, het komt wanneer hij of zij er klaar voor is. Het ene kind ontwikkeld zich gewoon wat minder snel dan andere kinderen. Op een dag hebben ze ineens door hoe het werkt :) Het komt vanzelf!
 
Geen zorgen hoor, mijn dochter had dat ook en kroop pas met 1 jaar. Was helemaal niet erg volgens het CB. ZIj kwam overal door te rollen en verplaatste zich op die manier. Dan hebben ze niet de drive om het kruipend te doen. Het lukt toch prima zo.
Komt goed hoor!
 
Mijn zoontje kruipt sinds 24 feb jl en word 23-3 een jaar dus niks geen zorgen zou ik zeggen.
Hij kwam ook overal gewoon door te schuiven en rollen.
Kinderen volgen toch hun eigen schema en ritme....en idd er zijn gemiddelde enz maarja welk kind is gemiddeld?
Komt goed!
 
Ach...ik zou me nergens zorgen over maken. Onze dochter is 11 maanden en intussen kan ze sinds een weekje zichzelf optrekken tot staan, verder zit en rolt ze alleen. Ze kan niet kruipen en niet tijgeren.
Die fijne motoriek is echter super. Ieder kruimeltje krijgt haar aandacht en ze kon sneller dan anderen met duim en wijsvinger dingen pakken...ieder kind ontwikkelt nou eenmaal op zijn/haar eigen interessegebieden het snelst.
 
Mijn oudste is nu 21 maanden en loopt nog niet zelfstandig. Hij kon pas tijgeren toen hij 1 jaar was. De rest van de tijd rolde hij door de kamer, hij kwam overal waar hij wilde wezen en dus ging hij niet kruipenh. Hij heeft altijd op zijn billen geschoven (billenschuiver). En daarom duurde het lopen dus ook wat langer. Maar geen zorgen, komt allemaal goed.
Ik weet niet of jullie een gladde vloer hebben (tegels, laminaat?) want anders kan je overwegen een groot kleed neer te leggen zodat ze makkelijker leren kruipen.
 
Terug
Bovenaan