Ruim zes weken zwanger en bruinverlies

Hallo allemaal,

Ik ben nu ruim zes weken zwanger en heb al twee weken last van donkerbruine afscheiding. De ene dag iets meer dan de andere dag, maar niet zoveel als ongesteld zijn. Het ziet eruit als oud bloed. Afgelopen zaterdag schrok ik enorm, toen ik ook nog helder rood bloed verlies had. Dat was na 2 uurtjes alweer over, en zaten geen stolseltjes o.i.d. bij. Verder wel last van een wee-ig gevoel, grotere en gespannen borsten, een "dik" gevoel, het gevoel dat ik een buikje begin te krijgen, sterke reuk ... En geen buikpijn of krampen (gelukkig).

Ik heb mijn  bezorgdheid geuit bij de verloskundige, en gelukkig mag ik eind van de week al komen voor mijn eerste echo!

Zijn  er vrouwen, die hier ervaring mee hebben? Ik hoor ze graag.

Groeten!

Hoi,
Ik kan me voorstellen, dat je je zorgen maakt. Zo lang het geen helderrood bloedverlies is wat gepaard gaat met buikkrampen, is het een goed teken. Gelukkig mag je binnenkort een echo laten maken om wat zekerheid te krijgen.
Ik heb een keer een miskraam gehad en mijn zwangerschapskwaaltjes liepen ineens heel erg terug en vlak daarna begon de miskraam met meteen helderrood bloedverlies en buikpijn.
Heel veel sterkte en hoop dat je goed nieuws te horen krijgt.
groetjes, Mam_van_3

Hoi,

Ik heb ook bruine afscheiding en licht bloedverlies gehad tijdens allebei mijn zwangerschappen. Zolang je geen pijn hebt hoef je je denk ik geen zorgen te maken. Ik heb inmiddels een gezonde zoon en nu bijna 23 weken zwanger ondanks dat bloedverlies. Maar voor je eigen geruststelling wel fijn dat je even bij je vk mag langskomen.

Groetjes van Corina

Hoi Laura,

Ik had het in het begin ook. Ook best wel lang, geloof ik. Zolang het bruin bloed is is het niet erg. Maar als je krampen krijgt en het bloed voor felrood (ver bloed) moet je toch even naar de VD of je huisarts.
Inmiddels heb ik er al 35 weken erop zitten. Maar ik kan me voorstellen dat je je zorgen daarover maakt. Ik had het ook.

Sterkte!

Tja, we zullen nog even een paar daagjes moeten afwachten. Zwangerschapskwaaltjes zijn nog steeds duidelijk aanwezig, en ik heb nog geen buikkrampen gehad. Maar het is gewoon zo tegenstrijdig ... bloedverlies tijdens je zwangerschap. We zullen het binnenkort weten!

Hallo allemaal,

Ik ben gisteren bij de vk geweest en helaas ... het vruchtje is niet ouder dan 4,5 week geworden. Het zit er nog in, dus het zal er uit moeten gaan komen. De placenta is gewoon doorgegroeid, dus daarom voel ik me nog hartstikke zwanger. Als de miskraam  niet vanzelf gebeurt, dan moet ik eind volgende week naar het ziekenhuis om de miskraam op te wekken ...
Balen dus!

Terug
Bovenaan