Ik heb een joolz met plankje. Ik zou niet anders willen en mis echt geen 2e zitje. Hoe oud is je dreumes als de baby geboren wordt?
Hier 20 maanden leeftijdsverschil. We hebben gewacht tot de geboorte van de baby en toen pas besloten wat we met de wagen zouden doen. Tijdens mijn zwangerschap kon ik heel slecht inschatten hoe 'groot' mijn dreumes zou zijn als ze 20 maanden was.
Tussen de 1 en 2 jaar worden ze ineens supergroot. Mijn oudste liep pas met 18 maanden en tot die tijd zou ik wel graag een duowagen gehad hebben. 2 Maanden later kwam de baby en toen liep ze zo goed en wilde ze écht niet meer in de kinderwagen. Ze stond prima op het plankje of fietste naast me op de loopfiets.
Hou in je achterhoofd dat de baby die je nu hebt, straks een eigenwijze dreumes is die loopt en echt niet naar jou luistert als jij zegt dat ze in de wagen moet haha. Mijn dochter weigerde dat echt toen ze eenmaal kon lopen. Ze is nu 2.5 jaar en het plankje gebruik ik zelfs al een paar maanden niet meer, ze rijdt altijd op haar loopfiets.
Een 2e zitje gebruik je sowieso niet meer vanaf 2 jaar (alleen voor heel grote stukken, maar dan zijn wij altijd samen en hebben we een simpele buggy voor de peuter) Maar grote kans dat je dreumes al veel eerder dan 2 jaar zelf wilt lopen/fietsen en echt niet meer in de wagen wilt..