Ruimte, meer kinderen op 1 kamer?

Met 'n 3de kindje op komst (pas 5weekjes) en al 2 kinderen rond rennen..
Ben ik nu toch aan 't bedenken hoe ik dit ga oplossen.
Ik wil de 2 oudste bij elkaar op de kamer plaatsen,Mara (ruim 3jaar) en Joos (ruim 1,5 jaar)
Wie heeft hier ervaring mee? gingen de kindjes makkelijk slapen?
Of werkte het helemaal niet? 2 kids,op 1 kamer?
We hebben maar 3 slaapkamers,dus eigelijk vrij weinig keus.
Wij heeft ook meer 'kinderen' (kinderen op komst) dan kamers en hoe lossen jullie dit op?

Veel liefs,
Marieke

Hoi Marieke,
Leuk dat je dit onderwerp aansnijd! Het eerste wat mijn ouders zeiden toen ik vertelde dat ik zwanger was van de derde  was: O dan moet je verbouwen.
Nou daar is op dit moment echt het geld niet voor en waarom eigenlijk dacht ik.
Kindje nummer drie is op komst en mijn oudste twee zijn meiden.
Anique 4 jaar en Louise 2 jaar. Zij gaan samen op een kamer in een stapelbed.
Ik heb een mooie hoekopstelling van life-time bedden gezien, waar het bovenste bed niet zo hoog is als bij de meeste stapelbedden.
De baby gaat op de andere kamer.
Dit is onze oplossing. Ik hoop dat het gaat werken.
Maar als er iemand is die meeleest met stapelbed ervaring vind ik dat leuk om te horen!
Gr Anita

Hoi hoi,

Hier hetzelfde 'probleem'...
Wil wel even reageren op anita; niet lullig bedoeld overigens. Maar je zegt (waar ik even smakelijk om moest lachen...) ze heeft geen geld voor een verbouwing, maar kan wel twee lifetime bedden a 800,- (bedstedes zijn zelfs 1650,- per stuk, ik schat dat een stapelbed zo'n 800,- kost..?)  per stuk betalen....?? Hmmmm zou ik voor een verbouwing gaan....
Om op het onderwerp terug te komen;
wij hebben twee zoontjes, bij mijn derde zwangerschap moest de jongste zoon ook bij de oudste op de kamer, we hebben twee bedstedes gekocht van lifetime. Toen werd onze dochter geboren. We hebben een hoog huis met op de eerste verdieping 3 ruime kamers en op zolder zijn nog eens drie kamers te verwezelijke. Dit laatste is is aanbouw, onze 4e is onderweg; geweldig! Wat ons betreft nog niet de laatste. Wel willen we de jongens over een paar jaar weer 'uit elkaar' halen, we vinden het wel zo eerlijk om elk kind een eigen kamer te geven, met de toekomst in het vooruitzicht.
Succes ermee hoor!
Ik denk trouwens dat je een dochter en een zoon hebt.
Je zou de kamer kunnen verdelen in twee helften door een stippenlijn uit de vloerbedekking kunnen snijden en op te vullen met een andere kleur of als je een gladde vloer hebt dit idee na te bootsen met interieurstickers. Je kunt de ene helft dan echt meiden maken, de andere helft echt jongens.

Groeten

Ik heb in mijn jeugdjaren ook altijd de kamer met m'n broertje gedeeld. Ik wist niet beter, en dat zal bij jouw kinderen ook het geval zijn. Ik zou zeggen, gewoon doen.
Toen mijn jongste broertje wat ouder werd, zijn we geruild. Toen kreeg ik een eigen kamer en hebben mijn broertjes die kamer gedeeld.

Wat ik er nog van weet, is dat we op een 'normale' avond wel tegelijk de pyjama aandeden en dat ik als oudste nog eventjes 'op mocht blijven'. En dan een half uurtje / uurtje later zo m'n bed in kon duiken zonder m'n broertje wakker te maken. Op die manier kreeg zowel m'n broertje als ik wel eventjes persoonlijke aandacht bij het naar bed toe gaan.

In het begin hadden we elk een eigen bed, daar was de kamer wel groot genoeg voor. Later moest daar natuurlijk een bureautje komen, dus toen is er een stapelbed voor in de plaats gekomen. Ik weet niet hoe groot de slaapkamer is, maar je hebt ook wel stapelbedden waarbij het bovenste deel de andere kant op staat, zodat daar eerst een ruimte is voor spelen (speelhut altijd leuk voor die kleintjes) en later een bureautje.
(ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel...)

Liefs Rixt

Bakmama,
Als wij moeten verbouwen moet dat in het achterhuis wat nu nog berging met hooizolder is. Kosten vanaf €10.000,- lijkt me een stapelbed toch voordeliger!
Het is niet even een zoldertje verbouwen.
Dit even ter info.
Gr Anita

Hallo,
Bij ons slapen de meiden van 5 en 3  (bijna 4) bij elkaar.
Qua ruimte gaat het redelijk, alleen de kast met kleding is propvol......
s' Avonds gaat het de ene keer beter dan de andere, vaak liggen ze te kletsen, of een beetje ruzie te zoeken "Je mag niet naar me kijken" oid.
Maar vaak gaan ze best snel slapen.
In het begin denk je: waar ben ik aan begonnen, maar dat is echt een wenperiode!
Je kunt het vergelijken met vakantie, vaak slapen ze dan ook bij elkaar en de eerste dagen is het feesten op bed, maar naar een paar nachten zijn ze er aan gewent, en gaat het beter.
Bij ons gaan ze ook tegelijk naar bed, misschien scheelt dat ook hoor!
Succes!

Wij hebben 2 dochters van bijna 3 enanderhalf, die gaan staks als de derde komt ook bij elkaar op de kamer.Mocht het echt neit werken,dan is er nog een zolderkamer, maar die hebben we nu volledig in gebruik als opslag voor kleding, boeken, administratie e,d, Liever niet gebruiken als slaapkamer dus....
Zit nog enorm te twijfelen over op welke kamer. Door schuine wanden kunnen we niet aan een stapelbed (daar zijn ze ook nog wat te jong voor natuurlijk). In de grootste kamer staat een grote linnenkast met beddengoed en kleding van de oudste en er zit een wasbak enigszins in de weg. Oja, er staan van die schattige muurschilderingen op de wand, zonde om die te vervangen door een prinsessenkamer! Maar te baby-achtig voor een meisje van 3!
De kleinere kamer is wat makkelijker in te richten met 2 bedden/bedjes, maar dat houdt ook niet echt over. Natuurlijk spelen ze nu vooral beneden,maar of dat over een jaar of 2 nog zo is? Lastig, ruimte voor een kledingkast is er dan in elk geval niet!

Wel is het hopelijk voor korte duur, over 3 a 4 jaar willen we als het kan een groter huis zien te kopen. (met eventueel ruimte voor een 4e?)
Wat zouden jullie doen? Kleine of grote kamer?

groetjes Klarie,
mama van Hanneke en Wieteke en 19w1d zwanger van derde wondertje

Hoi Marieke,
Ik zie zelf het probleem niet, het is maar wat je zelf het meest ziet zitten.
Wij hebben nu 3 kids, 3 meisjes.En in totaal 3 slaapkamers.De oudste 2 hadden tot 9 maanden geleden ieder hun eigen kamer, toen werd hun babyzusje geboren.We lieten ze in mijn 7e zwangerschapsmaand ieder in hun eigen kamer slapen en vanaf toen dus samen op 1 kamer.Zodat de baby haar eigen kamer zou krijgen.
Dit pakte niet goed uit, want na 2 weken keten sliepen de meiden prima in 's avonds, samen op 1 kamer.Maar om in hun kamer te komen moet je door de babykamer heen en dat werkte dus niet.Vond het een beetje eng, daar de middelste graag met de baby wilde spelen.Dus baby slaapt nu op onze kamer en de meiden hebben weer hun eigen kamer.Gaat prima, makkelijk kind, slaapt overal doorheen en komt 's nachts nooit.
We willen zelfs nog een kindje volgend jaar, dan gaat de 3e naar haar eigen kamertje, en de oudste meiden weer samen op 1 kamer.Dan kan de nieuwe baby bij ons op de kamer.Tegen die tijd gaan we wel op zoek naar een ander huis, want we hebben een bergzolder, kan je niet eens op staan, dus geen optie om daar iets van te maken.
We wonen in het Gooi, een gemiddelde tussenwoning is hier 350 ton,  dus....zolang je hier wilt wonen en meer dan 2 kinderen hebt moet je niet moeilijk doen over meer dan 1 kind op 1 kamer...En dat doen wij dan ook niet!!!!
Groetjes Roos.

Terug
Bovenaan