ruimtegebrek

A

Anoniem

Guest
hoi allemaal,

Wij hebben inmiddels al besloten om voor een 2e te gaan, gewoon omdat we dit beiden erg graag willen.
Alles zit goed, de fiancien zijn in orde etc. Het enige probleem dat we hebben is ruimtegebrek.
We hebben maar 2 slappkamers, onze slaapkamer en die van onze zoon (wordt in februari 2).
Dit was dan ook ons enige argument om nog te wachten met een 2e.
aangezien de argumenten voor aanzienlijk meer aanwezig zijn, laten we dit dus niet meewegen in onze keuze.

Maar ik twijfel wel waar we de kleine straks neer leggen, bij ons op de kamer of bij zijn/haar broer??
Iemand hier ervaring mee?

Het zal sowieso niet voor hele lange duur zijn, omdat we een ander huis willen kopen, maar eerst onze huidige moeten verkopen...

Alle adviezen en tips zijn welkom!!

Groetjes,

Hoi,

Hier zelfde probleem, ons huis staat al bijna 1 jaar in de verkoop. Ook wij hebben besloten voor een tweede te gaan. Eerst op onze kamer en later gewoon bij ons andere kind. Ze in onze slaapkamer een grote kledingkast voor beide en dan kan er een bed in de andere kamer. En tegen de tijd dat ze niet meer op 1 kamer willen slapen zijn we hopelijk al verhuisd.
Wil niet ons leven in de wacht zetten ivm ons huis.
Hoop deze maand echt zwanger te zijn.
Ik denk maar wat heeft een baby nodig een bed en rust en dat hoeft niet perse een eigen kamer te zijn.

Succes en ik hoopndat nr twee snel komt voor jullie.

Gr. Bizu

hoi Bizu,

Fijn te lezen dat wij dus niet de enige zijn...
Ben het helemaal met je eens, maar vind de (negatieve) reacties van anderen soms wel lastig om mee om te gaan.
Weet dat ik me daar eigenlijk niets van aan moet trekken, maar toch doe ik dat wel een beetje..

In ieder geval bedankt voor je reactie en jij ook veel succes!!

Groetjes,

Hier komt er ook een volgend kindje en we hebben 1 kamer te kort. Dus gaan er 2 oudere kinderen bijelkaar op de kamer! Vandaag de dag moet iedereen maar een eigen kamer hebben.....vroeger deden ze dat ook. En hier komt de kleine de eerste paar maanden ook op onze kamer!

Hoi,

Wij zijn ook bezig voor een 2e en ook wij hebben 2 slaapkamers. Nou kunnen we onze kamer wel in 2en delen, maar dat zit nog. Ik heb zelf vroeger ook altijd bij mijn zusje geslapen en dat was reuze gezellig!!

Groetjes!

Hallo allemaal, 

De oplossing die ik heb bedacht voor het inrichten van een kleine babykamer is het ophangen van een wandcommode. Je kunt hem op 1 meter muur kwijt. Die kun je misschien ook wel op je eigen slaapkamer hangen. Je hebt er een aantal, maar die van babywoods is erg mooi. 

Groetjes, 
Melanie 

Wij mogen niet klagen wat kamers betreft. Wij hebben er vijf en kunnen evt op zolder ooit nog een kamer of twee maken. Dan moet er wel eerst een vaste trap in. 
Ons probleem zit dus niet zozeer in de hoeveelheid kamers, maar de locatie. Wij hebben drie kamers op de eerste verdieping en twee in de kelder. Ofwel het onder huis. De drie kamers op de eerste zijn nu bezet door ons en twee kinderen, de derde op komst. Aangezien onze kinderen nog erg jong zijn, willen Wij op dezelfde verdieping blijven slapen. Dat geeft toch een veiliger gevoel. 

Wij hebben dus besloten om de twee jongsten straks samen op één kamer te doen en kopen zo'n baby stapelbed. Zo'n ding welke ze vaak op de kinderopvang ook hebben. Je bespaart ruimte en loopt niet het risico dat de middelste bij de baby kruipt, met evt nare gevolgen. Bij ons schelen de jongsten dan net een jaar.

Als ze wat ouder worden dan zien we wel hoe we de ruimte verdelen. 

Terug
Bovenaan