ruis bij het hartje

Hallo,

Ik ben met mijn zoontje van 5 weken vorige week bij het cb geweest en nu hoorden ze een ruis bij het hartje. Dit was nu niet erg want dat kwam vaker voor. Nu vraag ik mij af of er meer ouders zijn die dat bij hun kindje hebben gehad en wat ze toen hebben gedaan??

Mijn advies van hun was het nog even af te wachten en bij de volgende controle (15-08) weer te luisteren.

Nu ik dat zo tegen mensen zeg die erna vragen hoe de eerste keer cb was gegaan, schrikken sommigen mensen ervan  dat er niet gelijk actie wordt onder nomen vanuit het cb. Nu begin ik dus te twijvelen of ik toch actie moet ondernemen naar de kinderarst.


Gr. Anne en Elmar (20-06-2006)
 
Hoi,

Ik heb hier geen ervaring mee, maar als je je zorgen maakt, zou ik lekker even naar de huisarts gaan. die kan je geruststellen, of actie ondernemen.

succes!

Desiree
 
Hoi,

Wij hebben dit ook gehad bij de eerste controle van onze zoon. Daar werd ons verteld dat het bij kleine kinderen vaker voorkomt en dat het geruis kan komen door het rondgaan van het bloed in de bloedbaan. Het was bij ons een zeer lichte ruis. De keren erop hebben wij er op gehamerd extra goed te luisteren, maar was er niets meer te horen.

Het hoeft dus niets te beteken maar ik zou wel adviseren om bij de volgende controle er extra goed op te letten dat ze zeer goed luisteren. En vertrouw je het niet, ga dan richting huisarts inderdaad.

Succes.

Liefgs Sammy
 
hallo