<p>Ik ben nu 19,5 week zwanger, gisteren de 20 weken echo gehad en die was helemaal goed!! Heel blij mee. Nou was ik vanmiddag bij de verloskundige voor de (nu nog) 4-weekse controle. Hartje werd uiteraard ook weer naar geluisterd met de doptone; hartslag van ons kleintje was heel mooi te horen alleen was er af en toe best wel wat ruis hoorbaar. Verloskundige gaf aan dat dit gewoon kan doordat je natuurlijk ook gewoon mijn bloedstromen hebt, mijn darmen dicht in de buurt, de navelstreng die er net strak naast ligt etc. Waardoor je ook andere geluiden hoort. Ze zei dat het allemaal heel goed klonk en de frequentie van de hartslag helemaal goed was. Maar op de 1 of andere manier blijft het maar in mijn hoofd spoken, is die ruis niet een teken dat er wat met het hartje is? Hadden ze dat dan niet gisferen bij de 20 weken echo gezien? Ik word zó moe van mezelf, elke keer ben ik wel weer ergens anders bang voor terwijl daar helemaal geen aanleiding voor is. Herkennen jullie dit bij het luisteren met een doptone? Hoor graag van jullie...</p>