Ruis bij luisteren doptone (19.5 week zwanger)

<p>Ik ben nu 19,5 week zwanger, gisteren de 20 weken echo gehad en die was helemaal goed!! Heel blij mee. Nou was ik vanmiddag bij de verloskundige voor de (nu nog) 4-weekse controle. Hartje werd uiteraard ook weer naar geluisterd met de doptone; hartslag van ons kleintje was heel mooi te horen alleen was er af en toe best wel wat ruis hoorbaar. Verloskundige gaf aan dat dit gewoon kan doordat je natuurlijk ook gewoon mijn bloedstromen hebt, mijn darmen dicht in de buurt, de navelstreng die er net strak naast ligt etc. Waardoor je ook andere geluiden hoort. Ze zei dat het allemaal heel goed klonk en de frequentie van de hartslag helemaal goed was. Maar op de 1 of andere manier blijft het maar in mijn hoofd spoken, is die ruis niet een teken dat er wat met het hartje is? Hadden ze dat dan niet gisferen bij de 20 weken echo gezien? Ik word zó moe van mezelf, elke keer ben ik wel weer ergens anders bang voor terwijl daar helemaal geen aanleiding voor is. Herkennen jullie dit bij het luisteren met een doptone? Hoor graag van jullie...</p>

Hi!
Heel herkenbaar, nu wel wat minder bezorgd als bij de eerste maar ik heb het ook heel erg gehad. Misschien stelt het je wat gerust.. wij hadden rond de 16 weken een geslachtsbepaling echo en deze zag er perfect uit. De week erop kwam ik bij de verloskundige en was er helemaal geen hartje te vinden. De baby was waarschijnlijk te druk bezig met bewegen. Ze bood zelf aan om nog eens terug te komen. Dit deed ik en toen was er een perfecte hartslag. Als ze het niet vertrouwen sturen ze je echt niet zo naar huis meid. En als je echt niet lekker in je vel zit of je druk maakt maak het bespreekbaar, er is altijd een oplossing te vinden en je bent echt niet de enigste die dit zo heeft. Nog een paar weekjes en dan voel je je kleintje vort veel bewegen dat is ook weer een geruststelling. Probeer te genieten, voor je het weet is je zwangerschap voorbij en het is zo bijzonder. Liefs!

Bedankt voor je lieve reactie CinB! Dat stelt wel wat gerust. Het is meer dat ik ook van mezelf baal: alles gaat helemaal zoals het zou moeten (qua groei, qua voelen, qua organen alles perfect zoals te zien was bij de 20 weken) maar elke keer komt er wel weer iets waardoor ik bang ben. Terwijl er helemaal geen aanleiding voor is en geen enkele verloskundige zegt dat iets niet goed is... Ik wil gewoon zooooooo graag dat alles goed gaat met ons kleintje en vind het lastig daar geen volledige invloed op te kunnen hebben. 
Nog meer mensen die ervaring hebben met de doptone??

Goedemorgen!
Heel normaal je reacties en denkwijze, echt niks om je zorgen over te maken. Het is alleen vervelend als je je aldoor alleen maar zorgen maakt en weinig kunt genieten. Dat moet je proberen te voorkomen. Ik zou het bespreekbaar maken bij je verloskundige, wie weet lucht het al wat op als je erover praat of hebben zij wat tips voor je. Wat bedoel je met je ervaring met de doptone? Ik weet niet of je bedoeld om er zelf 1 aan te schaffen.. Maar ik persoonlijk zou dat niet doen. En al helemaal niet als je zo bang bent. Straks vind je een keer geen hartje wat kan want wij weten immers niet zo goed waar we moeten zoeken en voelen altijd, dan raak je helemaal in de stress terwijl er niks aan de hand is. Rustig aan meisje en geniet van jullie wondertje moet je echt gaan proberen en vervelende dingen van je af gaan zetten. Is zo zonde als je weet dat alles goed is. Succes! Groetjes!

Hey!
ik snap je hoor, ik ben 17.4 zwanger en ik paniek ook over alles. Als mijn buik de ene dag platter is dan de andere paniek ik al. Ik vond de doppler bij de verloskundige ook niet zuiver klinken, zag geloof ik ook een flinke ruis in. Mijn echo’s worden in een apart centrum gedaan en met die apparatuur vind ik de hartslag zoveel meer zuiver. Alhoewel ik het niet meteen aanraad, heb ik voor mijn eigen rust wel een angelsound. Nou moet ik zeggen dat ik deze ook een suis geluid vind hebben maar ik kan gelukkig na even zoeken het hartje wel vinden. Meestal na een paar seconde is die dan weer weg omdat de baby dan beweegt. Dit was voor mij wel een uitkomst, maar als je erg bang word als je het niet zou vinden dan is het misschien geen goed idee
succes en geniet er van! 

Wij hebben zelf zo'n doptone thuis om af en toe naar het hartje te luisteren. Meestal hoor ik zo'n ruis er doorheen, vaak zit de baby dan vlakbij een bloedvat/ader van mij en hoor ik daar mijn eigen bloed doorheen stromen. Hartstikke normaal, ik vind het juist opvallend als er geen ruis te horen is ;) Dan zit de baby natuurlijk gewoon op een andere plek, maar ben eraan gewend geraakt haha. Als de 20-weken echo goed was en de verloskundige zich geen zorgen maakt, dan is er geen reden om aan te nemen dat er iets verkeerd is. Probeer ook gewoon lekker te genieten!

Als je vk zich geen zorgen maakt moet jij dat ook niet doen. Die weten echt wel wanneer het niet goed is. Zoals mijn vk laatst zei.. je zult ze toch echt moeten vertrouwen in hun vak.. want hun moeten je nog je hele zwangerschap en bevalling door helpen 

Bedankt voor jullie berichtjes! Die ruis schijnt dus heel normaal te zijn inderdaad zoals jullie ook zeggen. Ik weet dat een verloskundige echt niet zomaar wat zegt, dat ligt ook niet aan haar dat ik haar niet vertrouw, maar meer aan mijn onzekerheid ? Ik probeer het los te laten,ik voel haar ook steeds meer en vaker dus dat stelt ook gerust?

Terug
Bovenaan